26. mar. 2012

Skadefro

Nej, hvor hyggeligt, drik en masse bajere, siger man og smiler og kysser ham, mens han forventningsfuldt gør sig klar til en druktur. Men inden i bor der en lille gnattet kælling. Hun er misundelig. Og propfyldt med martyrbetændelse. Hrmf. Så er jeg alene hjemme og ja ja klarer det hele selv, både fredag aften og det halve af lørdag, og er du klar over, hvor hårdt det er, at have to unger med i Brugsen, der løber væk og putter alle mulige plastikklemmer, slik og legeslim ned i kurven, når man FAKTISK ikke sov så godt i nat? Siger hun, mens savlet sprøjter og usympatien driver.

Det var ikke mig.
Det var den lille gnattede kælling, der stod og godtede sig og grinede djævelsk, da han kl. 8 lørdag morgen satte sig op med et ryk. Med en blålig aura af sprit og helt tømmermandssvedig.
Han havde glemt sin dyre læderskuldertaske.
Med ALT.


Ipad.
Macbook
USB-nøgle med sit arbejde, som han ikke havde lavet back up på i flere måneder.
På en lebbebar kl. fem om morgenen.
HAHAHA.
Resten af dagen var han fraværende på flere niveauer.
Senere fik han tasken igen.
Det var vel nok godt.

4 kommentarer:

  1. Åh. Bare åh.
    Det er også mig der siger 'tag du bare med gutterne videre i byen skat', og så tilføjer hviskende under mit normale toneleje 'selvom du allerede er spritstiv, ikke kan finde rundt, din telefon er løbet tør for strøm, og jeg helt sikkert skal ud og lede efter dig senere, når dine stive venner ikke vil følge dig hjem, og du i øvrigt kom herover meget senere end vi havde planlagt, og vi slet ikke får særlig meget tid sammen, når du også skal ligge og snorke tømmermænd ud i morgen...'

    Hvad siger du? Vil du hellere blive her? Næ, hvor er du sød, skat.

    SvarSlet
  2. (Inde i mig, bor der så en endnu mindre sur kælling, som altid tilføjer: Idiot!)

    SvarSlet
  3. HAHAHAHAHA åååh hvor jeg elsker dig Maria, men gnattet kælling, martyr betændelse og savl sprøjt:-) Som om det var skrevet om mig...Bortset fra at min mand hverken ejer en læderskuldertaske og jeg tvivler på at han nogen sinde har været på lebbebar. Men ellers er det helt det samme!:-)

    SvarSlet