16. mar. 2012

Suttestop nul point

J hang sine sutter på suttetræet i Frederiksberg Have, og så direkte til Legekæden, hvor vi havde sagt, at han måtte vælge LIGE, hvad han ville. Efter, at vi havde sagt nej til fem ting, han gerne ville have, endte  han med at løbe ud på fortovet og stod og skreg 'Moar moar' som en anden tosse.
Men om aftenen fældede han bare en lille sorg-tåre, og så hørte vi aldrig mere til det.

Vi havde i lang tid prøvet at piske en suttetræsstemning op for lille M. Og så må du få en gave, hvad vil du gerne have? 'Mig ha hysserød sut', sagde barnet så blankt, så blankt.

Først troede hun suttetræet var Mekka, og at hun bare kunne vælge og vrage. Men så fattede hun den seriøse stemning og fik sagt farvel. Senere stod vi igen i Legekæden, hvor hun havde fat i nogle trælse træ-kager, der bare ville ende i bunken af træmad, hun ikke leger med, og vi syntes den her kat var meget sødere, og så havde hun lavet lort, og vi havde glemt bleer. Så det blev katten, og den har hun smidt med tre gange, og nu ligger hun inde i sengen og råber 'mig ha lilla suuuut', mens hun græder så meget, at hun er ved at kaste op.
Godt det ikke er mig, der har puttetjansen i dag.

Jeg burde ellers være en god abstinens-rådgiver, for jeg er selv holdt op med at ryge 1.427 gange, og jeg har også tit fået gaver af mig selv i den anledning.
Godt det var sidste gang med sutteslut.
Magter ikke flere af den slags dage, man starter med at tro skal være et fint og mindeværdigt ritual, og så ender det i røvguitar.

8 kommentarer:

  1. Argh, husker det kun alt for godt, og vi har to tilbage...crap

    SvarSlet
    Svar
    1. Good luck. Heldigvis var det hurtigt overstået, også denne gang. Så mangler vi bare bleen.

      Slet
  2. Velcome to my world -- ikke kun med sutterne, dem er vi heldigvis ovre (4x). Men i det hele taget det der med at forestille sig en suuuuuper hyggelig ting eller aktivitet med ungerne (fredagskagehygge, tur i skoven, hygge foran fjerneren, weekend, hvad som helst), som i bund og grund har 97,9% risiko for at ende i røvguitar. Prøøøøver at lade være med at forestille mig noget som helst ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jep. Er også ved at træne min fantasi til at holde sin vaselinelinsegyldneefteråsfarver-kæft.

      Slet
  3. Arh men det er jo mor der er øv her ... Hvorfor sige nej til det barn gerne vil have? Stakkels lille M...

    .. og hvor er jeg da glad for at lille L forsager sutten og alle dens gerninger og alt deres væsen...

    SvarSlet
    Svar
    1. Arh, det var nu mest synd, at hun havde lort i bleen. Nu er hun suttefri og stolt, og jeg ville faktisk ikke have undværet sutten for noget.

      Slet
  4. Århh..lille M. Ellen er også lige stoppet og var mega-sej. Til gengæld SKAL vi nu sidde hos hende til hun falder i søvn. Jeg savner sutten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lille M skreg den første aften og siden har vi kun mødt hendes dark-sutte-site om natten. Der har hun så til gengæld også råbt, sparket og slået. I søvne. Men om dagen er hun stolt og hun sover både til middag og til nat uden at græde. (Særlig meget.)
      Det er gået op for mig, at sutteafNår hun savner sutten siger hun: Mig ha' noget på min muuuuund!Tit hjælper det med en riskiks.

      Slet