30/04/2012

Aua!

* Jeg forstår ikke EasyJets stil. Vig bort med jeres stand up. Jeg ved da udmærket godt, at de sokker, du fandt på gulvet og sagde var en af passagerernes – og puuuuha hvor var de sure – var jeres egen lille rekvisit. Og det er helt forkert, når I mikser show bizz med sikkerhedsregler. Lad være. Så står du der og griner og fjoller, mens du forklarer, hvordan jeg skal sætte iltmasken på. Bagefter skifter du stil, og på din kontroltur ned gennem flyet, deler du verbale flade ud til dem, der ikke har spændt selen. Så er det åbenbart ikke show time mere.

*Måske er det ikke EasyJet, måske er det en tysk stil? For ham inde i fjernsynstårnet stod også og jokede, mens han grinende spurgte, om jeg havde tåregas og håndgranater i min taske, og jeg vidste udmærket godt, at jeg ikke skulle sige ja for sjov, for lige under klovnefjæset var der nybagte huskekager og friske lussinger klar til afbenyttelse, det var helt tydeligt.

* Berlinere er søde. På to dage blev vi spurgt seks gange, om vi havde brug for hjælp med at finde vej. En dame stoppede endda på cykel og forklarede mig helt forpustet, hvad jeg allerede selv havde gennemskuet på kortet, men det var da sødt.

* Der findes stadig historier, B og jeg ikke har fortalt hinanden.

* Det er ikke et særlig rart kulturmøde i maven, når man først spiser sushi og så en time senere en currywurst.

* Det var heller ikke rart at sidde og spise og blive halvsnalret i solen og hvem sætter sig to borde væk? Dr. Klaus Lundsgaard. Mit hjerte hamrede. Jeg turde ikke sige noget til ham, men jeg smed en seddel på hans bord, da vi gik. Ville ønske, jeg havde sagt, at han jo ikke kunne vide, om der var binyrebarkhormon - eller tis - i hans mad.

* B er mit absolutte favoritselskab, og vi snakkede næsten ikke om børn, undtagen når vi synkronsavnede, og da vi brugte en time i en legetøjsforretning for at finde de helt perfekte gaver. En armbrøst til vor sunde, raske dreng og en lille kattekilling til pigen. Altså ikke en ægte, fy for satan.

* København er så kedelig og provinsiel at komme hjem til, jeg vil gerne bo i Gipsstrasse, Berlin.

* ’Aua’ er det sjoveste tyske ord. Især når voksne mennesker siger det. På andenpladsen kommer ’kvatsch.’

11 kommentarer:

  1. Hvad skrev du på sedlen????? Jeg kan blive så fucking rasende når jeg tænker på den sag. Mand, et overgreb! Pikansjos...

    SvarSlet
    Svar
    1. B sagde, jeg skulle skrive 'Dumme svin.'Men jeg skrev bare som jeg har det: Hej Klaus, det du gjorde, fik mig til at miste tillid til verden, og jeg tænker alt for tit på, om du sprøjtede binyrebarkhormon i min krop, mens jeg var gravid. Mvh en tidligere patient.

      Så gav jeg ham en lussing og gjorde det der med to fingre på mine øjne, så hans, så mine, så hans.

      Eller det ville jeg ønske, jeg havde gjort.
      Min seddel er lidt patetisk, men jeg måtte bare have et eller andet ud, det ville være helt forkert bare at lade ham være.

      Slet
    2. Jeg nåede lige at tænke "Whaaaaaaaaat?!"... Men altså tror sådan en "mor er skuffet" seddel påvirker mere end en lussing og en "I am watching you" gestus.

      Sejt, Maria! At du skrev en seddel... Så du hans reaktion eller skyndte I jer væk?

      Slet
    3. Jeg så, han tog sedlen, og bagefter skyndte B sig hen for at kigge ind af vinduet, men der havde han lagt den igen og sad helt almindeligt. Han var der med sin kone, og de var begge helt nystrøgede og finpudsede. Jeg håber, jeg ødelagde hans aften en lille smule, og han fik heldigvis ikke lov til at ødelægge min. Dumme svin.

      Slet
    4. Mega dumme svin!

      Slet
  2. Synes, det var en god seddel. Elsker også kvatsch.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og jeg elsker din berliner-historie om jordbærkage i fjernsynstårnet. Venter spændt på næste afsnit.

      Slet
  3. Jeg var helt sikker på du lige skrev "synkronsnavede" dér. Det gjorde du ikke. Men jeg nåede at læse det et par gange og tænke en hel del over hvordan I kunne tale om børn, mens I snavede. Øv. Kunne ellers have været en virkelig underlig historie.

    En seddel med "Dumme svin" kunne have været cool og aftenødelæggende nok. Under alle omstændigheder har han fortjent at mærke dårlig karma i nakken helt i BERLIN. Ha.

    SvarSlet
  4. Anonym5/01/2012

    Aj, jeg læste skisme også synkronsnavede! Havde ikke opdaget det, hvis ikke Annie lige havde pointeret det... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Men det er da temmelig svært at snave asynkront, er det ikke? Vi fik heldigvis også synkron-snavet en god del.

      Slet
  5. Anonym5/03/2012

    Jeg læste også synkronsnave og synes slet ikke det lød mærkeligt...
    Elsker sgu også Berlin og de søde tyskere. Så hjælpsomme og imødekommende. Var I i Weinmesterstrasse? Elsker jo det område ved Gipsstrasse, alle de baggårde der skal udforskes og spændende kroge at opdage.

    Kh Mette

    SvarSlet