18. apr. 2012

Ein Zwei Drei

I dag er det torsdag. Det er det samme som store oprydningsdag hos os, for Dana kommer om fredagen, og så skal hun kunne komme til med støvsugeren. I dag betyder det, at vi skal bruge en rum tid på at skille en kæmpe racerbane ad, som B fandt i - surprise: storskrald. I dag tager jeg også oprydningen med et smil, for om en uge skrider B og jeg fra hverdagens banaliteter, små betændte bylder og vores børn. Kun i tre overnatninger forstås.
Ein zwei drei, Berlin.
Jeg glæder mig så meget, at jublen allerede er startet et sted i maven.
Til at spise langsomme måltider uden madkast og gråd sammen med den fabelagtige mand, jeg har kendt i 15 år, været kærester med i 10, boet sammen med i 9 og haft børn med i 7 år.
Til at snakke med ham uden pludselig at skulle slå over i engelsk eller blive afbrudt af lortebleer, jeg vil ha' mææææælk, skænderier, telefonopkald og problem-samtaler.
Til at komme ud i verden og få vredet vores liv i perspektiv, folde hjernen ud og lade den lirke lapper op, der har været lukket pga. ensartethed.
Og til at komme hjem igen og kramme vores børn og vride os tilbage i det hverdagsliv, jeg faktisk, når det kommer til stykket, holder virkelig meget af.

Nedtællingen starter, og vi rejser jo altså først om en uge - så du har god tid til at give os gode tips til f.eks hyggelige restauranter?

Ps: jeg endte med at booke det hotel,  som Christian Rysgaard anbefalede sidst,  jeg bragte Berlin op. Tak for hjælpen til alle, det var nogle virkelig gode forslag. Det endte med hotelmodellen, fordi jeg elsker morgenmadsbuffeter.

6 kommentarer:

  1. Jeg kan anbefale markedet i Mauer Park om søndagen. Det er så hyggeligt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt. Vi skal desværre hjem ret tidligt søndag, men jeg har en plan om, at vi også skal til Berlin MED børn snart, så jeg skriver den i notesbogen!

      Slet
  2. Anonym4/19/2012

    Monsieu Vuong med moderne vietnamesisk mad, som smager himmelsk. Jeg fatter ikke, at de kan putte så meget smag i lidt grøntfoder. Stedet ligger på Alte Schönhauser Strasse. Der er som regel fyldt - men der er en ret hurtig turn-over, så vent 5-10 minutter. Så skal de nok have plads.

    Eller hvis I blot vil have en (rigtig) god pizza, så er Il due Forni også et godt sted. Der er lidt hippie/punk stemning over stedet, og hvis vejret er til det så sid udenfor. Det ligger vist på Schönhauser Allee, hvis jeg husker ret.

    Mustafas Gemüsekebap er også værd at prøve. Det er en simpel madvogn, som står på Mehringdamm, hvor I kan tage en let kebab på farten. Men bevæbn jer dog med lidt tålmodighed, for køen kan være laaaang.

    God tur... :-)

    SvarSlet
  3. Anonym4/19/2012

    Monsieur Vuong (der smuttede lige et lille "r" i farten)

    SvarSlet
  4. Tak for tips! Den der pizzarestaurant prøvede jeg sidst, jeg var der. Det var mums! Kebab er lige noget for os, og det er vietnamesisk også. MMMMMM.

    SvarSlet
  5. Anonym4/20/2012

    Transit for superlækker Thaimad.. Det er billigt også. Findes både i Mitte og Friedrichschain.
    Elsker Berlin og har også planer om den årlige tur snart, så følger lige med her...
    Husk også strandbarerne ned til Spree. Mega hygge!

    Mette

    SvarSlet