24. apr. 2012

Fy!

Min søn er syv. Lige før spurgte han, om lille M skulle dø, fordi han troede, vi sagde 'udslette' i stedet for 'udslæt'. I min verden betyder det, at han stadig skal guides lidt, ikke? Også med skoletingene. Vi kigger på hans skema næsten hver dag, og faktisk er han bedre til at huske idrætstøj og biblobøger end os. Men vi hjælper ham så langt, vores evner rækker.

Det kan godt være, jeg er lidt adfærdsudfordret i disse dage grundet manglende søvn og helvedspuslespillet 'Barn Syg.'
Det kan også godt være, jeg burde reagere mere voksent, end at finde den mest lortede tusch i dødsbunken og lave en grim krusedulle som stand in for min underskrift.

Men et ark med ordene: 'J har i dag den 24. april 2012 glemt/manglet idrætstøj og håndklæde'. Som skal tilbage i underskrevet stand. Det overgår simpelthen al emsighed, jeg nogensinde har mødt.
Det var første gang, han havde glemt sit gymnatøj, og jeg kom endda løbende med det (alt for sent og til stor pinlighed for det stakkels barn).
Hvad bliver det næste? Skal han skrive 50 gange på tavlen, når han ikke har spidset sin blyant?
Og er det for provokerende at lave et tilsvarende ark - Lærerinden har den 24. april 2012  opført sig grænseoverskridende uartigt - og bede hende aflevere i underskrevet stand?



Og nu har jeg lige været emsig selv, og har på den måde måske malet mig op i et hjørne, men for helvede. Du kan da i det mindste stave rigtigt, når du sender sådan et svin af en seddel med hjem! Og nu kan jeg slet ikke aflevere den, fordi jeg har rettet fejlen forkert. Alt i alt en lækker situation.

26 kommentarer:

  1. Anonym4/24/2012

    Ok, jeg er selv lærer, ikke? Og inden jeg klikkede på billedet, ville jeg forsøge at forsvare den emsige lærer.

    Fordi, det er simpelthen så frustrerende for elever og lærere, når forældre ikke strammer op omkring det skide idrætstøj/madpakke/sedler/osv. Børnene bliver jo kede af det når de er utjekkede, og det er forældrenes ansvar. Og det gælder jo ikke, når et barn engang imellem glemmer lidt dit og dat. Men der er børn der aldrig, aldrig har noget med, når de skal.

    Nogle gange har man bare besluttet, at der skal sedler med hjem, hvis der bliver glemt ting. Og når Andrea så har glemt sit idrætstøj for 17. gang, har Lukas måske glemt sit for første gang. Men sedlen skal jo så alligevel med hjem, ellers bliver Andrea lidt for udstillet. Man har jo besluttet det med sedlen og det gælder alle børn. For det er jo altid Andrea der glemmer sine ting.... så i dag får Lukas altså også sedlen, selvom det er første gang. Fordi Andrea simpelthen ikke skal hænges mere ud end højst nødvendigt. Men jeg kan godt forstå, at det virker provokerende.

    Og så klikkede jeg på billedet og det er da godt nok det mest emsige, forfærdelige stykke lærerpapir jeg nogensinde har set! Shit, mand! Hvad sker der for afkrydsningsboksene, og kan læreren reelt finde på at sende en seddel med hjem, hvis et barn har glemt viskelæder?? Du er totalt berettiget mopset over den seddel.

    Vi griner af det i morgen på mit lærerværelse, - kan det lune lidt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kan det! Og undskyld, din kommentar først kommer op nu - den var havnet i spam, jeg kan ikke forklare hvorfor. Godt at høre, at jeg har en lærer på min side! Jeg har også selv arbejdet som lærer et år, og jeg kan sagtens forstå frustrationen, når ungerne ikke har deres ting i orden. Men det kan bare siges på så mange måder!

      Slet
  2. Åh, ja, send den seddel retur til hende, haha. Kæft, jeg ville blive sur over sådan en seddel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også virkelig sur og på nippet til at gøre et nummer ud af det!

      Slet
  3. Anonym4/24/2012

    Jaaaaaa gør det! Pleaseeeeeee!!
    Mest fordi jeg ikke selv tør :) Blev selv ret irriteret over klogelærer bemærkning i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ved heller ikke helt, om jeg tør. Men jeg har satme lyst!

      Slet
  4. Kan du så ikke også rette stavefejlen på skemaet, før du afleverer det?

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha det har jeg også gjort! Med samme fede tusch!

      Slet
  5. Jøsses den lærer må ha' travlt med uddeling af sedler. Jeg er selv lærer og ville slet ikke orke det der!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også lige vendt den med min mor -aka tidligere børnehaveklasselærer - hun spruttede næsten i telefonen. Hun plejede at sige, de bare kunne lave gymna i deres alm. tøj og så havde hun en stak lånehåndklæder. Gid min søn havde haft hende i stedet!

      Slet
  6. Emsig med emsig på! Han er SYV for crying out loud! Ikke vigtig ol-deltager.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eller medlem af børnehær! Javel hr. overofficer!Je glaver straks ti armbøjninger. Skal Ske!

      Slet
  7. Anonym4/24/2012

    Touché!

    /Anne N

    SvarSlet
  8. Du er så sej, Maria!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved ikke, hvor sej jeg er, Albertes mor, der smadrede mig eftertrykkeligt i wordfeud ! For det med stavefejlsrettelsen overskrider lidt min egen emsighedsgrænse, så jeg ender nok med på fej vis at glemme at aflevere det. Mens jeg bilder mig selv ind, at det jo også er et statement i sig selv! Men tak for tiltroen!

      Slet
  9. Michael4/24/2012

    Hmm..hvis det skal køres i ekstremer så er fejlen vel
    ikke rettet korrekt ?
    Enten skal "bedes" streges ud så der står "Returneres i morgen" ( Bydeform? :-) ) eller også skal sætningen lyde : "Bedes returneRET i morgen"

    SvarSlet
  10. Føj. Du har ret. Den har jeg lidt svært ved at have siddende på mig. Men igen. Jeg var så hidsig, at jeg begik flere end den fejl i går.

    SvarSlet
  11. Hold kaeft hvor er det sjovt! Isaer det med den forkerte rettelse. Fordi jeg lige kunne se det hos mig selv.
    Det kræver vist sin kælling at have børn i skolealderen.

    SvarSlet
  12. Jep! Jeg har ikke afleveret sedlen. Turde ikke engang gå med op i klassen i morges af frygt for at sige ting, der ville skade J for evigt.

    SvarSlet
  13. Anonym4/26/2012

    Tror du ikke at hvis du ikke afleverer den seddel tilbage, så vil læreren tro at J har glemt at aflevere den til dig? Se nu bare at få afleveret den seddel, eller også tag en pæn og ordentlig snak med hende om at du har fået den, men at du altså synes det er lige emsigt nok. (og det et jo altså garntrisset ikke hende selv der har lavet den seddel, men en de bruger på hele skolen)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har det faktisk glimrende med ikke at aflevere den. I trods. Og har haft en snak med J om det. Hun kan se, han har afleveret den, for den var i postmappen. Jeg håber ved gud ikke, det er en, de bruger på hele skolen! Det er jo fanme 50'er-pædagogik!

      Slet
  14. Anonym4/26/2012

    Hov - Hilsen Mette (Anonym ovenfor kl. 01:56)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fordi, du lige gjorde det. Det er hyggeligere med et navn!

      Slet
  15. motherf**king emsig seddel!!

    SvarSlet
    Svar
    1. JA! Jeg har stadig løse håndled. Altså på den der lyst-til-at-slå-måde.

      Slet