24. apr. 2012

Hun er nok glad for, at vi ikke er gift

B var ikke hjemme, det var lige efter maden. J var en flabet  råbeHans, og svigermor var in da house.
Han lavede et grimt affe-ansigt til mig, mens han sad der og tronede i sin lænestol og ville have alt muligt, og jeg stod med hænderne dybt nede i køkkenoprydning.
Så var det, det skete.
Jeg gav ham skråt-op-finger.
Ja, det gjorde jeg.
Og fortrød  med det samme.
Det kunne han udmærket godt se.
Så han begyndte at sidde og råbe, Mor gav mig fuckfinger, MOR GAV MIG FUCKFINGER, mens svigermor tyssede på ham, og sagde - hvad er da det for noget mærkeligt noget at sige, hvorfor tror du, hun gjorde det?
Jeg blev nødt til at sige, at det passede.
Og så blev der helt stille i stuen.

19 kommentarer:

  1. Ak ja...det er ikke nemt... selvom vi er mødre og vi også kun mennesker! Og det er svigermødre jo heldigvis også:-)
    Du er så ærlig at det er helt rørende - tænk at stå dér (kan næsten se dig med bøjet hoved og et flovt drag om munden) og indrømme overfor svigermutti "det er rigtig nok. Det var mig der gjorde det" :-)

    Du er en skøn person, hvor ville jeg ønske at jeg kendte én som dig i real life...tror det ville være skægt. Og befriende. Ud af rollerne som "de perfekte mødre" (nogle gange når jeg er RIGTIG presset af drengene, så tænker jeg på at lave et program der skal hedde "De Onde Mødre" - catchy?? No ???)

    Ha en dejlig dag - heldigvis er vores unger aldrig for fine til at tage imod en undskyldning:-)

    Kh. Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er sød, Malene. Jeg havde ikke lige regnet med at få komplimenter på den her :-)

      Slet
  2. Jeg har engang rakt tunge af min datter. Da hun var 3. Modent much? Føler flovheden med dig og lettes over ikke at være alene om den slags

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, det er sjovt, når andre siger, de har gjort det! Og jeg er virkelig lettet. Jeg havde faktisk gjort mig parat til at blive dømt virkelig hårdt og miste læsere på den her!

      Slet
  3. Jeg arbejde for nogle år siden på et børnehjem i Belgien. Jeg havde ikke været der så længe, og mit franske var derfor stadig ikke helt så godt.
    Jeg skulle spise alene med de små (4-10 årige), som jo selvfølgelig var helt uregerlige. En af drengene blev ved med at lave blondine-jokes, som jeg ikke rigtig forstod - det sidst fik jeg nok, og op røg fingeren. Nøj, hvor var jeg flov! Men den kunne ikke rigtig tages tilbage. Ungerne elskede det selvfølgelig, og blev endnu mere uregerlige... Min største frygt var at de sagde det videre, og at jeg ville få kæmpe skidebalde af forstanderinden - det skete heldigvis ikke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, det kunne have været flovt! Jeg sagde engang til en islandsk elev: Shut up or fuck off, Bjarki! Heller ikke et af mine bedste øjeblikke. Det var nok godt, jeg ikke blev lærer!

      Slet
  4. Men hvem der bare var gift med dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det siger du nu - efter, at du HAR giftet dig med en anden! HRMF

      Slet
  5. Ups!

    Synes faktisk, det er ret beroligende, at en fuckfinger er alt hvad du kan svinge dig op til, når du er ved at tabe fatningen ...

    SvarSlet
    Svar
    1. hrmhrm. Ja, jeg fik en del raseri ud gennem den strakte finger lige dér. Men jeg kan også godt hæve stemmen temmelig meget somme tider, så du skal nok ikke føle dig alt for beroliget. Har overvejet at finde et kursus: Kvinde, styr dit temperament.

      Slet
    2. Nå. Okay. Men så sig lige til, hvis du finder det kursus. Ikk'?

      Slet
    3. Ja, og så siger jeg, at de kan bruge os som eksempler, hvis vi får det gratis....

      Slet
  6. Herregud, det skal du da ikke slå dig selv i hovedet med. Den finger har han jo set hos så mange andre, og nogen gange er man nødt til at gå ned på deres niveau hvis der skal effekt på. Uanset hvor meget man bør være voksen og alt det der. Svigermor? Håber da at konen havde nok humor til at se det sjove i situationen, eller i det mindste huske hvor vanvittig man kan blive af at have små børn!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved ikke helt med svigermor. Jeg synes, hun blev meget stille. Men vi havde da en hyggelig snak senere på aftenen. Og hun gav mig også et kram, da hun gik....

      Slet
  7. Fingeren kan jeg forstå, men tænk at gå til bekendelse? Jeg havde nægtet pure, haha. Lille stikker, så kan han lære det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret. Jeg skulle have sagt: Jeg vil simpelthen ikke FINDE mig i den slags beskyldninger fra din side, unge mand. HERUT og i seng, NU!
      Fryd.

      Slet
  8. Kan man dø af fryd?? :O)
    Fedt at du indrømmede! Ville gerne have været en flue på væggen for at se svigemors ansigt!! Hihihihi var garanteret penge værd!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg turde slet ikke kigge!

      Slet