23. maj 2012

Drømme, hold kæft, forfald


* Jeg ved godt, at andres drømme kan være øretæveindbydende kedelige at høre om, men jeg er besat for tiden, og derfor har jeg lavet en lille drømmesnaps ude til højre, hvor jeg rigtig skruer analytikerbrillerne på. I nat drømte jeg også, at der var to smarte piger, der lokkede mig op i deres lejlighed og forsøgte at overtale mig til at skrive en roman for dem. For penge. Var det nogen af jer? Jeg nåede ikke at svare i drømmen, men svaret er – ja.

*Hvornår laver nogen en holdkæft-pille? Jeg var til møde igen i går, og jeg kan simpelthen ikke tie stille. Det er den lidt akavede stilhed, der presser luften ud af mig og laver den til ligegyldige ord. Jeg var også lige ved at melde mig til endnu en bestyrelse. Jeg kunne mærke min pegefinger få sit eget liv og nærmest svæve op over bordkanten, selvom jeg virkelig prøvede at holde den nede. Der var heldigvis en, der meldte sig i sidste øjeblik. Tidsrummet fra nogen spørger, hvem har lyst? Til der endelig er en, der siger et stille ’okay’ -  er et af de værste tidsrum, jeg kender. 

*Vores bil er ved at dø. Langsomt. Den har kørt langt over 300.000 km, og det er, som om den er ved at rådne og afstøde del for del i afmagt. Nu er det rattet, den er gal med. Det knirker og knager og reagerer så langsomt, at man ikke sjældent er ovre og kysse den forkerte bane i et sving. Den minder mig om bilen i Petersen og Poulsen og Pallesen og Pil, og jeg er faktisk lidt trist over dens forfald.

5 kommentarer:

  1. Hvis man sætter sig på sine hænder, kan man ikke komme til at række fingeren op. Og hvis man øver sig i 13-tabellen inde i hovedet mens stilheden runger, kan man ikke komme til at speedsnakke..... ;-)

    SvarSlet
  2. Det er bestemt gode råd, jeg vil tage med mig til næste kønsløse møde! Tak.

    SvarSlet
  3. Anonym5/23/2012

    Hvad er en drø??? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. det er sådan nogen som dig, der fejer op efter andres slåfejl. Tak :-)

      Slet
    2. Anonym5/24/2012

      Tak :)
      Kunne ikke dy mig :)

      Slet