3. maj 2012

Find fluks mundkurv og grime, vi skal til konfirmation!

Åh jæsys, eller Gud er det vel. Vi skal til konfirmation i morgen.
Jeg er slet slet ikke bygget til den slags rituelle familiefester.
Jeg får sådan en utidighedskløe.
Min søster og jeg lavede engang en sang på 'jeg er havren' til vores fætters bryllup: Jeg er bruden, jeg har g-streng på, så kan Mads få pikken op at stååååå.
Ikke at vi sang den, men det kløede!
Til min onkels bryllup spurgte min far inde i kirken, om man måtte ryge, mens han stak en smøg op til et af stearinlysene. Og grinede, så Jesus dirrede på korset.
Min mor blev tæskefuld i portvin til min kusines konfirmation.
Så det ligger til familien, og jeg ruster mig.
Med mundkurv og grime.
Og håber virkelig, jeg kan opføre mig ordentligt i morgen.

7 kommentarer:

  1. Det gør vi virkelig også. På den anden side vil vi jo også gerne have et godt grin. Sooo - go for it girl!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Puha, jeg er lidt nervøs, det er trods alt i svigerfamilien. Men jeg skal nok skrive, hvis mundkurven brister.

      Slet
  2. Ja jeg kan kun tilslutte mig Kirstens kommentar!

    Jeg skal også til konfirmation i morgen og vil virkelig ønske at der kommer nogen der kan sætte lidt gang i festen!! Hvis jeg er rigtig meget heldig, så skal vi til samme fest?? :O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kan jo være. Min foregår vist i Gladsaxe. Åh Gud.

      Slet
  3. Jeg tyvstjæler lige din sang!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, gør det. Jeg er havren er sikker hver gang.

      Slet
  4. Til min Fars 65-års fødselsdg digtede vi fire døtre en sang. I andet vers indgik ordene "sengen skal virkelig kunne holde || for at døtrene kan bolle". Det er passende i min familie. Hvilket er ret befriende!

    SvarSlet