20. maj 2012

Maraton

J løb minimaraton i lørdags. I Fælledparken. Det var en kilometer, og jeg løb med. I mit almindelige tøj, for det var jo bare en kilometer. Jeg blev virkelig forpustet og svedig, og han spurtede fra mig til sidst og sluttede i tiden 5:46 meget, meget stolt. Nogle børn stod helt fremme i feltet, og deres forældre, mange af dem maratonløbere, råbte af dem og hev dem af sted og ind over målstregen, og B hørte, at flere officials ude på ruten (1 km!) måtte bede forældrene lade være med at råbe sådan af deres børn.
Sådan en vil jeg være næste år. KOM SÅ, det er bare IKKE GODT NOK, det der! Du SKUFFER mig. Vil jeg råbe.
For måske forsøger jeg mig med en maraton næste år.
Jeg fik i hvert fald virkelig lyst til at prøve det, da vi var tilskuere i går,og jeg ved ikke, om det var stemningen, for det kan da umuligt være løbernes ansigtsudtryk, der lokker mig i fælden.
Jeg så flere blive slæbt over målstregen, og så er det jeg tænker: But why?
Hvorfor går man ikke bare ud?
Nå.
Men der er et år til, og jeg skal nok til at snøre skoene, hvis jeg skal kunne klare det, og jeg lover ikke noget, nu starter vi lige med en halv til september.
Men jeg gad virkelig godt løbe sammen med nogen, der også træner til de lange distancer, for jeg synes især det er svært at piske en stemning op til interval en almindelig onsdag aften. Nogen, der bor i København og som også kunne tænke sig fælles-løbning bare en gang om ugen?

13 kommentarer:

  1. Der er gratis fællesløb fra Marathon-butikken på hjørnet ved søerne og åboulevarden :) jeg tror faktisk det er hver onsdag aften...

    SvarSlet
  2. Ja, det har jeg faktisk godt set, men det er kl. 17, og det passer bare ikke rigtig i vores rytme. Ville ønske, det var kl. 20! Men tak for tip!

    SvarSlet
  3. Åh gid jeg gjorde!! For jeg har været en idiot at melde mig på en halv, men jeg bor i Oslo... Den sidste 10 km jeg løb var et helvede! But why?!

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv, så kunne vi ellers have hevet hinanden over målstregen!

      Slet
    2. Men vi kan jo træne sammen i cyberspace. Du finder mig på SportsTracker som "jyttes". Og ja, det er rigtigt at jeg ikke har løbet siden 28. april... host host

      Slet
  4. Karina5/21/2012

    Jeg løb det dersens maraton igår!!! Har pisseondt overalt idag, men kan kun sige - GØR DET!!! Og nej, man udgår ikke bare sådan lige - man kæmper, kæmper og kæmper. Men over mål og med medalje - så er det alt værd :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh, hvor er du sej! Tillykke! Jeg har sgu også mere og mere lyst. En af mine kolleger måtte gå ud efter en halv, og så meget meget slukøret ud. Så jeg kan godt fornemme, at man vil gøre alt for at nå til klimaks!

      Slet
  5. Jeg har aldrig været løber, men sjovt nok fik jeg faktisk hevet et løbeprogram hjem netop i går, som går ud på, at man skal kunne starte fra nul (altså som virkelig utrænet) til at kunne løbe et ½ marathon på 30 uger...det vil jeg godt nok gerne kunne. Så nu får det et skud!

    Ps. Jeg bor i Randers, så når vi blir pisse gode, så kan vi da løbe mod hinanden og mødes på midten (det blir vel Fyn) og dele en pils:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Randers? Siger du så 'ikke' /'eggø' helt vildt tit? Nå, men jeg vil gerne mødes med dig i Odense i løbetøj og drikke en ordentlig basse af en fadøl, ikke?

      Slet
  6. Jeg var tilskuer og dedikeret hepper til Cph i går og selvom det var et skræmmende syn visse steder på ruten, lykkedes det mig alligevel ikke rigtigt at få slukket min egen maratongnist, så jeg må nok hellere prøve sådan een næste år.
    Jeg skal lige bruge nogle måneder på at sikre mig en halvmaratontid under to timer, så skal der nogle kilometer i skoene så jeg kan blive maratonløber næste år i hovedstaden.
    Jeg bor i Nordsjælland, men når du bliver træt af at spæne rundt i dit hood, gir jeg gerne en lang rundtur heroppe i mit.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lyder fristende med en tur i det grønne hos den ondeste storesøster i verden :-)

      Slet
  7. Jeg er faktisk lidt samme sted - i princippet meget fascineret af tanken om en maraton, men alligevel - 42 km altså? Ved ikke rigtigt...en halv kunne jeg være med på, der lyder straks mere overkommeligt. Omvendt er jeg lige typen, der ikke ville give op og gå ud,så well well, måske alligevel gå efter en hel...?! Jeg ville sikkert være dum nok.
    Jeg bor i øvrigt i København, men løber ikke, træner kun en masse interval indendørs under ordnede forhold uden natur - så det er måske ikke det bedste udgangspunkt for hverken en halv- eller helmaraton. Til gengæld har jeg lige løbet 5 på under 25 min. (kun for at have håneretten over en kollega, ikke fordi jeg løber), så min form er ok. Men tænker lige lidt videre over det, inden jeg committer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da også ret sejt. Lige nu løber jeg fem km på tusind minutter. Jeg er så tung i røven, bare fordi jeg ikke rørte mig i tre uger efter mit halvmaraton.

      Slet