16. maj 2012

Æ-æ-ænk

Jeg arbejdede engang sammen med en, der sagde, hun ikke kunne lide, når nogen rørte hende på halsen, og det var fordi, hun i et tidligere liv var blevet halshugget. Under den franske revolution.
Nu er det så, jeg tænker på, om jeg har oplevet noget lignende hæsligt i et af MINE tidligere liv, bare med synkelyde. For er der noget, der kan gøre mig rasende så er det at lægge øre til, at andre synker noget flydende.
Min søster har det med at drikke, når jeg taler i telefon med hende. Jeg bliver en bitsch. Raseriet skummer i mig og jeg bliver nødt til at sige stop. Det er den der æ-æ-ænk lyd eller ønkønkønkønk, hvis drikkeren er rigtig tørstig. Jeg kan ikke. Det værste er, når jeg har propper i ørerne og jeg kan høre min EGEN synkelyd. Jeg får lyst til at flå hovedet af.
Og J har opfanget mit svage punkt, naturligvis har han det, det er jo hans job som møgunge.
Så nu drikker han sådan: ÆNK gurk gurk ÆNK gurk gurk ÆNK gurk gurk.
Jeg må sidde på mine hænder for ikke at lave pædagoggreb på ham, og jeg kan se B undertrykke et smil, mens mine øjne forsøger at poppe ud af hovedet og fråden pisker rundt i min mund og gør sig parat til at skumme over og eksplodere i et raseriudbrud.
Måske overværede jeg i et tidligere liv en, der blev tvunget til at drikke egernblod eller hestesæd? Men så skulle man jo tro, det gav kvalme. Hvorfor dette raseri? Måske var jeg siamesisk tvilling og den, jeg sad fast på havde det med at SYNKE HØJLYDT hele tiden, og jeg kunne bare ikke komme væk.
Ja, det må være det.

21 kommentarer:

  1. Eller fordi .. du... ej. jeg har ikke noget. Men det er sjovt. Og må da være mega-mega-mega træls. Hvad filan gør du, når du er ude og spise?

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså det er ikke så slemt, hvis folk bare synker normalt og ikke højt eller lige ind i mit øre. Men hvis jeg først kommer til at fokusere på det, bliver jeg nødt til at gå ud på toilettet og bide lidt i cisternen.

      Slet
  2. Ja, ja, JA. Jeg har fundet min tvilling, hurra! Får lyst til at skrige (nå, ja, gør det også) når folk æder og synker mens de taler i telefon med mig. AD. Alt i mig bliver til brændene gele, bare jeg skriver om det.

    Ubetinget klammeste lyd. Ungk, ungk, uuurngk, synes jeg det siger. Fylder du gabet eller taler du telefon? Åh, og folk der sætter tallerker på plads mens de lige får telefoneringen af vejen, det er præcis som at få banket syvtommers søm ind med en bøjet skovl.

    Er det for meget at bede om at folk synker af, før de ringer? Verden er af fucking lave. Åh, hvor er det dejligt at jeg ikke er den eneste der har det sådan.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, jeg bliver også helt rasende nu. Jeg skal faktisk virkelig tage mig sammen for ikke at smække på, når nogen synker mig i røret. Min søster ved det godt, så jeg tror endda hun gør det med vilje!!!!!

      Slet
  3. Åh, hvor jeg kender følelsen! Jeg har bare aversioner mod smasken i stedet for. Du ved, den der smasken hvor folk med lukket mund blander spyt med mad og moser det op mod ganen, alt imens de udånder nasalt, så det bliver sådan en smasket lyd blandet med "Hum-hm-hm".. ARGH! Alt river og flår i mig af raseri ved sådan en lyd. Og mange mennesker laver den desværre. Min stakkels fader får ofte dræberblikket, når jeg spiser sammen med min familie. Og han kan jo ikke gøre for det. Gad vide, om jeg er blevet spist i et tidligere liv så?

    SvarSlet
    Svar
    1. Eller når folk renser tænder med tungen, når de har åben mund. Sådan helt langsomt og nydelsesagtigt. GRRRR! Og ja, måske har du været en karius inde i munden på nogen og så var du bare FÆRDIG med smasken.

      Slet
  4. Jeg har det med knasen - en gulerod, et stykke knækbrød, chips - jeg kan ikke ha det! Det er lidt pinligt og jeg prøver virkelig ikke at lade mig gå på af det (nogle dage er jeg nødt til at gå ud af frokostrummet, hvis en af mine kolleger har en rå gulerod med. Det er sgu da for dumt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ikke dumt. Neuroser er aldrig dumme, men udtryk for, at vi er følsomme og yderst intelligente mennesker. Lad aldrig nogen bilde dig andet ind. ALDRIG!

      Slet
  5. Men i disse travle hverdage har folk bare ikke tid! (ironi kan forekomme).

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, skynd os, skynd os, skynd os. EN flue ad gangen, please!

      Slet
  6. Jeg er med dig hele vejen!!! alt i mig krummer sammen og spændes, når jeg får mast den insisterende slubren ind i ørerne. Kan slet ikke holde det ud. Det samme gælder, hvis nogen spiser, men de taler i tlf med mig! Aaargh, lad være med at smaske mig lige ind i hjernen, gider du! Min mor tror altid hun er skide diskret, men det er hun ikke. Jeg får myrepatter af det. Det gør jeg altså. Min mand er i øvrigt verdensmester i at drikke på den serøst larmende måde. Fanme heldigt han er så skidesød resten af tiden!

    SvarSlet
  7. Ha! Det er fanme godt at høre, at jeg ikke er alene med denne lidelse! Vi skulle måske lave en forening.

    SvarSlet
  8. Har det fuldstændig på samme måde. Jeg kender ikke så mange telefon gnaskere. Men jeg har en kollega der både laver glurpe-lyden og smasker højlydt når han spiser sin morgenmad ved skrivebordet lige over for mig hver morgen. Jeg kan SLET ikke arbejde i de 20min. Min hjerne vrænger sig i lede.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes, du skal nævne det til din MUS! Eller, nej. Det er jo, det der er faren. Man vil ikke stemples som emsig. Argh jeg tror simpelthen jeg ville blive nødt til at sige noget eller møde senere.Pøjpøj.

      Slet
  9. Min kæreste tyggede tyggegummi - med åben mund - mens jeg lå og fødte barn nummer et. Han var tæt på ikke at komme ud af hospitalet i live.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hold kæft mand. Jeg får lyst til at klappe ham en, og ville nok også have gjort det, hvis det havde været min kæreste!

      Slet
  10. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre... Jeg kan ikke tolerere folk der vælger at sutte på deres fingre efter endt indtagen af måltid i stedet for at benytte en serviet eller lignende.
    Jeg var ved at smadre min kollega med en æske kleenex da han havde spist saftig frugt...
    Altså virkelig! Jeg smadrede æsken ned i armlænet lige ved siden af ham i stedet.
    Det kunne sagtens være gået galt. Sagtens.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den huer heller ikke mig. En enkelt finger. Ok. Men som et helt og larmende ritual, herre jemini! Min søn stikker tungen helt ud og slikker sin gaffel, sådan slup. ARGH!

      Slet
  11. Mest. Fantastiske. Blogindlæg. Ever!

    Det føles faktisk rigtig godt at vide at man ikke er alene med sådanne (irrationelle) aversioner :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde - altså det er, at man ikke er alene.

      Slet