21. jun. 2012

Dille

Rikke, Katrine, Dorthe, Tina og jeg havde engang en klub, der kun gik ud på, at vi havde en sut. Vi gik i 7. Så havde vi en sut i en snor om halsen og mødtes hjemme hos hinanden og så sad vi der. Det gik hurtigt over. Katrine og jeg havde en rygeleg, der gik ud på, at man havde en lille taske med tørre blade og pinden fra en gammel slikkepind. Urter i pind lig med cigaret.
Så jeg skal da ikke snakke, når det gælder underlige diller.
Og det kan da også være, det er fordi jeg er voksen og kedelig, selvom jeg egentlig ikke synes, jeg er nogen af delene.
Men jeg forstår simpelthen ikke J's nye dille.
Han samler på Trash Packs.
Det er naturligvis små gummivæsener, der bor i bittesmå plastikskraldespande.
Jamen of course.
De små figurer kan være små klamme hunde, gamle sokker, flasker, fjernsyn og sågar et lille rødt egern, og de er så mere eller mindre sjældne og markeret med forskellig farve skraldespand på sedlen i pakken. Ud over, at lilla level er mest sjælden, kan man også have sine egne favoritter.
Jææææh Kakkelakki, råbte J f.eks. i går, da han fik nogle nye.
Og neeeeeej Kakkelakki! Råbte en dreng i skolen i morges, da han viste den frem.
For det er jo ikke kun J, der er besmittet. Nej. Alle drengene render rundt med deres grønne skraldespande, og siger med pattestemme: trashies, trashies (my preciccciouuus), og vi måtte køre flere BR-butikker væk for at finde nogen til weekendens fødselsdage.
Sygt, siger jeg.
Jeg kunne jo vælge at være den trælse mor, der siger: hvad er det for noget forpulet pjat, ikke om du må være med på den plastik-psykose.
Men i stedet tror jeg, jeg vil lægge hovedet i blød og finde på en ny dille til alle de købekraftige små sataner.
Jeg bliver rig, rig RIIIIG.

3 kommentarer:

  1. Ååååh ja...DILLER...for saddan dem havde vi mange af. I en periode legede vi vinke-leg - det var en meget avanceret form for gemmeleg, hvis regler jeg ikke skal kede dig med. Så har vi samlet på Beverly Hills tyggegummi klistermærker og Ninja Turtles klistermærker. Og vi har spillet hoppebold i en milliard frikvarterer i træk. Og vi skulle have "husk lige tandbørsten" tequila sko da vi gik i 7 klasse! Og så er der alt det vi har samlet på...frimærker, glansbilleder, sten, kapsler, nummerplader (altså bare numrene. I en bog, ik!), brevpapir, slikpapir (jeg havde meget!!!), tørrede blomster, klistermærker. Og mere. Sikkert. Vi boede på landet. Der skete ik så meget.

    Kh. Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Tequilasko? Hvorfor kan jeg ikke huske dem? Kan man få dem til voksne, og hvor fuld bli'r man?

      Slet
  2. Det er på mange måder en velsignelse, at være mor til en lidt sær starut, der ikke rigtig har fanget det der. Han synes stadig Lynet McQueen er det vildeste zhiiit, og kan ikke kende bakugan fra barbie. Er virkelig bange for Kakkelakki-tidens ankomst!

    SvarSlet