14. jun. 2012

Hage


I en grundig udtalelse af ordet ’hage’ [haaaaajø], skyder man selvsamme legemsdel lidt frem og ud i verden, men det er en dårlig idé.
Den er nok i vejen, som det er.
Den behøver slet ikke gøre sig til.
Og det er netop gået op for mig, hvorfor det hedder ’Der er en hage ved det og det’.
Jeg har egentlig altid forestillet mig at ’hage’ her mere var en krog, en knage. Men nej.
Det er jo den lille tykke hud-pude under munden, der er selve forhindringen.
Den er en af de få evnesvage dele, kroppen er tynget med.
Der er jo også en grund til, at den kan være røv-formet.
Det er fordi, den opfører sig som en.
Jeg kan da huske engang i 80erne, hvor jeg gled på et glat gulv, og alt ville have været fint, hvis der ikke havde været HAGE. Det var hagen, der med sin røv-tyngde jordede ned i en kommode og sendte mig derud, hvor stjernerne sejler og idømte mig en kvadratmeter hæfteplaster i mit skrøbelige teenage-ansigt.
Og min søster.
I sin uskyldige udspring-fra-kateder-leg. Hun hoppede ned på en afrevet og vippende stoleryg, hvor der lå en hul-klipper, og netop som hun landede, fløj den op, og alt ville have været fint, hvis der ikke havde været HAGE. Den stak sin store røv frem og blev selvsagt såret af det flyvende metalredskab.
Hun skulle syes. Hun har stadig et ar.
Og i går. J kom hjem med en stor bule på hagen, fordi de havde leget ’Byen Sover,’ og så tabte han sin postmappe, men han ville ikke åbne øjnene, for så snød han jo, så han rakte ned efter den, og alt ville have været fint, hvis der ikke var HAGE.
Den strittede med sin store røv og fik kradset sig selv til blods på bordets hjørne.
Jeg starter et firma.
Den hageløse tilværelse.
Hvor svært kan det være at operere den lille fede bolle væk fra ansigtet?
Den er jo bare som en byld, en vorte.
Måske kan man endda fryse den væk.
Hvem melder sig som den første?

8 kommentarer:

  1. Er egentlig ok glad for min hage - ville bare ønske jeg kun havde en enkelt...

    SvarSlet
    Svar
    1. Også mig. Altså, at jeg kun havde en. Den lille spændstige af dem.

      Slet
  2. Jeg har hul i hagen. Sårn Kirk Douglas agtigt. Men jeg er nu glad for den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nå, jamen det lyder da også virkelig cowboy-agtigt. Kan man gemme ting i hullet? Eller har du prøvet med en cigaret?

      Slet
  3. Trine B6/17/2012

    Jeg er mere spændt på at høre om overlæben. Og dens farve :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Faktisk Trine; det virker. Det gør ikke ondt mere og den brune farve er blevet lysere. Det er ikke kun mig, der kan se det. Skriv mig en mail, hvis du vil vide mere? Gider ikke reklamere for dyre cremer her.
      mariasmaskinrum@gmail.com

      Slet
  4. Jeg har et meget irriterende smilehul i hagen... det er ikke pænt..

    SvarSlet
  5. Er du KLAR over hvor underlig man ville se ud uden hage? Man kan fødes uden en hage, det hedder otofacial syndrom. Prøv at google det! Weird shit.

    SvarSlet