8. jun. 2012

Skam-stuk

I begyndelsen af 1900-tallet, blev Stuk-Peter hyret til at lave stuk i det, der næsten 100 år senere skulle blive vores hjem. Peter var en ung knægt med hang til sprut og damer, men han havde ikke haft heldet med sig på det sidste, når det gjaldt det andet køn. Så han var blevet tyk bag ørerne og trængte til noget kødlig opmærksomhed.
Han fløjtede efter københavnske kvinder og fortalte sjofle vittigheder, men det var ikke nok. Han var simpelthen besat af damer.
Da han nåede til vores fremtidige soveværelse, gnækkede han lidt i skægget og besluttede sig for at lave tissekone-stuk.
Han var stolt af sin egen kreativitet og nød tanken om, at folk bare ville se blade på blomster. Ingen ville ane, at det var skamlæber af gips.
Men det var netop der, han tog fejl.
Jeg HAR opdaget det, Peter.
Og ikke for at være sippet, men jeg kan bedre lide små enkle blomster. Eller krummelurer.
Jeg håber virkelig, du fik noget på den dumme!





6 kommentarer:

  1. Ha!!!!!! Scrollede ned til billedet efter at have læst et par linier og tænkte " hehe, det er hængepatter!!"
    Men jo jo, jeg kan også se det, du siger.

    Sorry jeg nu leder hængepatter herhen via søgningerne.

    Du er så alletiders sjov!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er vant til søgninger som nosser, fissehår og hestepik. Så hængepatter er en dans i parken. Og du har ret. De ligner også hængepatter i den vinkel, jeg har fotograferet dem i. Men nede fra sengen, hvor man ligger og venter på, at man bliver NØDT til at stå op, bliver de lidt forkortede, og er meget tættere på skambamser.

      Slet
  2. ha ha, hvor er du go'! Elsker dit univers!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Det er da en af de sødeste komplimenter, jeg har fået. Det plejer mere at være sådan noget med, at jeg er sindssyg.

      Slet
  3. jeg kan både se røv og tissekone!

    og så får jeg et billede af hende her i mit hoved
    http://therynoshorn.com/wp-content/uploads/2011/09/kingpin-landlady.jpg

    brrrrr.....

    SvarSlet
    Svar
    1. HAHAHA.Måske er det Peter i forklædning!

      Slet