17. aug. 2012

Her går det skide godt

Så er vi rigtig igang og tju hej,hvor det bare går derud af. Tror sgu, jeg bliver spejder med det overskud af friskhed, jeg render rundt med. Tjikkerlikker. Jeg er skam også gået i gang med et nyt sundhedsprojekt. Noget med at få gudindekrop, men herrefuckinggud da, hvor jeg griner min røv i laser over mig selv. Spis ikke brød. Okay, det gør jeg ikke i vildt lang tid så. NU bruger jeg den her kinabog som dagbog og skiver hver dag, hvor dygtig jeg selv er. På dag 2 har jeg ædt to stykker hvidt brød med smør medsamt to stykker rugbrød. Men bare vent. Om 28 dage ligner jeg en gudinde. Gudinden for flaprefedt og selvlede.
Eller.
SÅ slemt er det måske nok heller ikke.
Jojo.
Så det gånnåk jo.
Og lille M skider lystigt i bowserne, og igår i Brugsen smadrede hun et glas og sked på deres gulv, så sveden bredte sig i muttis armhuler etc. Nu siger pædagogerne, at de synes, hun skal have ble på igen, men der sætter jeg sgu foden i gulvet, også selvom gulvet er fyldt med lort. Giv dog ungen en chance, selvom hun trækker lortespor efter sig.
J kom i går hjem med en flok papirsmøger, som han havde købt i en bod på Fritten med et skilt, hvor der stod: Ryg mere, gør en forskel. Han ville kun høre godnatbog, hvis han måtte ryge smøger i mens. "Det her er min yndlingssmøgert," sagde han og viste mig en, der var dekoreret med orange farve.
Jojo.
Så det.
"Jeg tror sgu, jeg tager til Sverige og klipper resten af hækken," sagde B i går.
Jeg tror sgu, jeg tager med.

16 kommentarer:

  1. ha ha ha ha ha. Jeg er vild med dig. Andet har jeg ikke at tilføje!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Det varmer med den slags, når man føler sig ferieflapset og utjekket.

      Slet
  2. Ha, en lort i Brugsen er fandme klamt, men ustyrligt sjov!

    Især når det ikke er min lort!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er så hverdagsbrunt, at det er sjovt.

      Slet
  3. Fandme sjovt, at dine unger skal bestikkes (med at måtte få lov til at ryge imens) for at få godnathistorie. Er det en fase, man kan se frem til snart?

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså, nu bor vi jo på Vesterbro, hvor alle de hårde stoffer er. Vores børn bliver nok narkomaner. Jeg tror, du er mere sikker ude i forstaden....

      Slet
  4. Og nu bliver du simpelthen nødt til at få en opbyggelig kommentar: Min datter sked glad og gerne i bukserne fra bleen røg af da hun var ca. 3 og frem til hun startede i børnehaveklassr og på fritten. Det er sandt det her. Hun havde en veninde, der var lidt smartere - i hvertfald på skidefronten -i dag er hun den dummeste blondine, der elsker at gå med guldbikini om sommeren og stemmer på venstre, fordi som hun siger: Hun er jo ventredrejet!?
    Nå, men det hersens skideri...veninden var smartere, fordi hun trak sine bukser ned og sked i alle hjørner hun komme i nærheden af. Blev fast vane at ringe på hos moderen og sige: Din datter har lagt en lort og jeg fjerner den IKKE!

    Min datter var til gengæld så høflig kun at skide i privaten dvs. sine bukser, strømpebukser mv. Vi lærte at leve med det - lissom senere lus - anskaffede os en længere brusersnor, gav skiftebukser med mv.

    Meeen... og her kommer det opbyggelige: Da hun startede på fritidshjemmet opdagede vi - i et solidarisk samarbejde med engagerede pædagoger i den nyopstartede institution - at skideaffæren simpelthen bare handlede om at tage sig lidt tid til en timeout med ro og fred og om at få muligheden for lidt privatliv med lukkede døre, når man skulle og det skulle man måske flere gange om dagen, hvis man som min datter har et lidt mere produktivt stofskifte end generelt (garanti for åleslankhed). Men hvad så.


    # 1. Er din datter en lille aktiv størrelse, der ikke vil gå glip af noget?
    # 2. Har hun mulighed for at gå i enrum og lukke døren på toilettet i børneren?

    Hvis, så er det her du sætter ind!

    Med de bedste ønsker

    SvarSlet
  5. PS. Ikke gi' hende ble på igen, når først hun har fået den af. Hun vil helt sikkert føle det som et degraderende overgreb, nu hun er blevet så STOR.

    Mht. din søns smøgforbrug: Har du tænkt på, at det var fri hash happening dag i går? Måske er din søn bare meget meget fremmelig og på vej til at blive en alternativ type?

    SvarSlet
    Svar
    1. Susling - du er simpelthen mester i kommentarer, der bringer lidt kølvæske og ro i mit blod. TAK! Virkelig. Jeg tager din lortekommentar til efterretning. Tror det handler rigtig meget om tryghed.

      Slet
    2. Jamen, bare glad for at kunne bidrage, for når man kan, så skal man, og jeg har jo selv været der. Og har været ved at knække på langs over alle andres meninger om, hvad der var godt, skidt, korrekt. Skråt op med det, siger jeg bare! Mine unger har artet sig aldeles fint på alle måder. Men christ, hvor har jeg været træt nogle gange. Goes with the job.

      Slet
  6. Persille8/17/2012

    Ej, tænk lige på pædagogerne! De er fandme overworked and underpayed allerede. De har ikke tid til (eller brug for) at skulle vaske gulvet for dit afkoms lort! Børn, der skider på gulvet skal have ble på i institutionen. Basta. Så kan de sgu gå med røven bar og skide i sofaen derhjemme!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en måde at se det på. En lidt unuanceret en efter min mening. Basta.

      Slet
  7. Anonym8/20/2012

    Jeg ved nichts om plædagogikken bag, men jeg kan huske, at jeg slet ikke syntes det var sjovt at pisse og skide i bukserne i børnehaven. Og at jeg blev drillet med det - og jeg var altså kun tre. Der kunne jeg muligvis have haft glæde af en omgang mere med bleen. Men what do I know? Måske synes din datter ikke det er et problem. Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Det underlige er, at hun går på toilettet og tisser, men ikke synes at mærke, når hun skal skide overhovedet. Vi ville bare lige give hende en chance og se, om der var en udvikling, før vi proppede hende tilbage i bleen. Det er der ikke, så nu bliver kompromiset buksebleer, så kan hun stadig let tisse på toilet.
      Det er fanme en videnskab. Tak for din kommentar.

      Slet
  8. Anonym8/22/2012

    Forstoppelse kan faktisk også give problemer på den måde. Det passer meget godt med Suslings beskrivelse: Ro og privatliv. Ellers så skal man ikke - lige indtil man skal.
    Håber på snarlig løsning :-)

    Men jeg er lidt nysgerrig: Hvordan løste du egentligt problemet i Brugsen? Tog det knuste glas opmærksomheden, eller luskede du lorten i en pose eller fløjtede som om du ikke anede, at den var landet dér?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var nok snarere lorten, der tog opmærksomheden. Jeg samlede det knuste glas op og lagde det på hylden, og spænede så ellers mod hylden med vådservietter og ordnede det brune. Lige vupti ned i en pose. Man kan et og andet, når man har lavet den slags øvelser hver dag gennem en måned......

      Slet