11. sep. 2012

Flæskeopdatering #1

Min søster fik mig næsten til at kaste op af grin i går, fordi vi snakkede om utidige ting, jeg kunne gøre derhenne i flæskeklubben. Lige efter vejningen. Man kunne f.eks have en Netto-pose med fyldt med ostepops og cola og så lige hive det op på bordet.
Haha.
Sandheden var, at jeg var oprigtigt spændt på, om jeg havde tabt mig.
Jeg havde gedigne sommerfulge i maven, da jeg cyklede derhen.
Så mødte jeg nogle af de andre ved cyklerne.
Jeg har altså drukket, sagde en. Det har jeg også, sagde en anden. Det havde vi alle, og så grinede vi, fordi vi havde været uartige.
Damen var ved at lægge kogebøger op på bordet, da vi kom op i lokalet.
De skulle åbenbart ligge helt, helt lige.
Jeg skyndte mig at købe sukkerfri bolcher, thi de er min redning, når hele min krop råber på sukker efter maden.
Så sad jeg der og ventede på dommens minut.
Hahahah, grinede jeg med de andre.
Så var der lidt akavet stilhed, mens damen rettede på sine kogebøger og hundsede med sin mand.
"Jeg giver den første omgang", sagde han og satte vand frem til os.
Shut nu op din vandrende pind, tænkte jeg.
Så var det den første vejning.
Minus 2,3 kg.
Dernæst teenagepigen, som jeg har et ømt punkt for allerede. Fordi hun går helt vildt meget op i, om hun må drikke vodka.
Hun havde drukket rigelige mængder og havde alligevel tabt 2,9 kg.
Jeg fik næsten tårer i øjnene, da jeg så hende kigge stolt på mig.
Men jeg er også en sentimental kælling.
Der skal tabe sig syv kg.
Min tur kom.
øl, slik og pizza blinkede på min dårlige samvittigheds indre storskærm.
Oh skræk at stikke uden for og have taget på.
Som første deltager nogensinde.
Men jeg fik klistermærke og ros og følte mig som en dygtig femårig.
Minus 900 g.
Det er sgu ok.
Så var det akavet igen.
Vi var kun tre tilbage.
Der var helt stille, mens damen stod og forsøgte at sælge sine VIRKELIG billige kogebøger.
"Jeg ved ikke med jer, men jeg vil bare helst eje mine egne bøger, " sagde hun og rettede på nogle bolchebøtter.
Jeg ved ikke med dig, dame. Men jeg synes du skulle skrue ned for dit sælgergen eller skride ind på grønttorvet.
"Jeg bliver desværre nødt til at smutte nu," løj jeg.
"Nej, hvor ærgerligt," sagde damen og lagde hovedet på skrå.
"Men bare du kan bliver her efter vejningen engang imellem, så er jeg glad!"
Ved du hvad dame, det tror jeg ikke, du skal regne med.
Men i næste uge har jeg mindst tabt et kg.

2 kommentarer:

  1. Sejeeee! Dete kan godt lade sig gøre, selvom man er en røvsnaps, der snyder... Det gør mig så glad.

    SvarSlet
  2. Hahaha!!
    Jeg har også sådan en bog.. med klistermærker i :)
    12 klistermærker i alt. Så fik jeg lakse-lede og slidgigt i kæberne af at tygge grøntsager. - og trang til vodka.

    De sidste 5 kg er jeg aldrig kommet af med.

    SvarSlet