24. sep. 2012

I kan kende hende på de fine, brune øjne

Min søster er jordemoder, og jeg har stærkt på fornemmelsen, at hun er virkelig dygtig til sit job. Hun har sådan en fin ro over sig.  Man kan se det på lang afstand. Hendes stemmeføring er også langt mindre hysterisk end min. Og så de brune øjne.
Men hun er også utidig. Og en af mine yndlingsbeskæftigelser er at fantasere med hende om alle mulige utidige ting. F.eks.- sjov på fødestuen.
Jeg ville godt give hende penge for at tage en darth vader-maske på. Eller en ko-hue, og så kunne hun lige stikke hovedet op mellem benene på den fødende og sige muh. Eller, hvis hun begyndte at komplimentere kvindens kønsorganer. Eller hvis hun sagde, lad lige være med at skabe dig, til kvinden, der lå og råbte av.
Eller hvis hun sagde, at hun havde lært nogle nye fødestillinger, og så var det bare løgn, og så lå den fødende der og så fjoget ud med højre storetå i venstre knæhase.
På den anden side, skal man jo ikke joke med fødsler, bare fordi man selv er færdig.
Jeg fik f.eks. helt svage led, da en fortalte mig den anden dag, at hun var blevet syet sammen af en studerende, og flere timer senere stod der så tre læger på stuen med bekymrede miner. Den (stakkels) studerende havde glemt en vattampon oppe i hende. Den måtte de lige fiske ud.
Yirk.
Da jeg skulle føde J, var der en studerende, der ragede rundt i mit nervøse skræv, mens hun spurgte, om jeg var i familie med *og så min søsters navn*. Det var akavet. Ligner vi hinanden på fissen? tænkte jeg.
Så var det bedre, da min søster overtog den del af jobbet for at mærke, om jeg var klar til at føde lille M.
Hun har sgu et godt håndelag.
I skal være heldige, hvis I får hende som jordemoder, og jeg tror ikke, jeg får hende til det med maskerne, så bare rolig.

13 kommentarer:

  1. Jeg har stadig stadig chancen! Håber det bliver din søster til den tid - hun lyder sød.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg også. Hun er den sødeste i verden.

      Slet
  2. Også mig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så må du altså tvinge et sygehusskift igennem, Siwne. Årh jeg tror, det ville være fint.....

      Slet
  3. Jeg tror faktisk, at jeg ville synes det med koen var sjovt, selv midt i fødslen. Skal hun ikke lige udstationeres på Skejby i februar?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg spørger hende. Og jeg så hende med ko-hue på i går. Hun så temmelig træls ud. Jeg tror måske godt, det kunne få nogle gode aggressive kræfter frem undervejs. Og tillykke med, du skal have en lille mere! På en måde er jeg lidt misundelig.

      Slet
  4. Hvis hun bliver udstationeret på Skejby, så bliver jeg altså gravid igen -bare for at se Darth-masken :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Forestil dig : Preeeesss høøøøørp Preeeees høøøøørp med Darth Vader-stemme.

      Slet
    2. For slet ikke at tale om de helt fantastiske og perfekte muligheder for "*I* am your father"-joken. Åh, jeg tror jeg ville løbe væk og gifte mig med din søster!

      Slet
  5. Hahahaha! Åh et herligt billede, hvorfor er der ikke mere skjult-kamera fra fødestuer, det er en uudtømmelig kilde til sjovhed!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, man kunne virkelig lave meget sjovt. Måske man skulle lave en firma. Jeg vil bare helst ikke sammenlignes med hospitalsklovne, men det er mest fordi jeg hader Robin Williams og Patch Adams, og det er jo en helt anden historie. Man kunne sgu da godt lave noget 'Slemme slemme piger på fødegangen'!

      Slet
  6. Eller hive en hundehvalp frem og råbe TILLYKKE

    SvarSlet
  7. Ja eller en lille gris

    SvarSlet