16. sep. 2012

Men det skal vi ikke

For bare tre uger siden, når lille M vågnede i weekenden, råbte hun på os. Så skulle vi komme og hente hende, og så lå hun mellem os i sengen og puttede, og vi holdt om hende begge to, mens hun aede vores kinder. Det har J aldrig haft tid til, og nu er det også slut med hende.
Hun svinger selv benene ud over sengen, tager sin dyne og løber ind til a-mennesket J, der har set Ramasjang længe på det tidspunkt. I morges stod jeg op, da jeg hørte hende trampe. Jeg rakte ud efter hende og sagde godmorgen lille skat. NEJ, sagde hun og hev dynen længere op på skulderen. JEG SKAL SE FJERNSYN.
Nå.
Men hun har stadig den der lille bløde krop og nattøj, og jeg vil så gerne ligge og putte og klemme på hendes bløde marcipanlår, og nu forstår jeg, hvorfor man får en 3er. Eller en hund. Det er så, man får en ny lille blød en at kramme med.
Men det skal vi ikke.
Og da slet ikke en hund.
Jeg har nok at gøre med J.
Han og jeg var i biffen på Fisketorvet i dag. Halvanden times siden stille og en pose slik.
Jeg måtte spæne efter ham hele vejen hjem, fordi han var crazy. Slog kolbøtter på diverse stænger, dansede limbo, mens han sang limbo-sangen helt vildt højt, kravlede op i alle lygtepæle og lavede ninjatricks op af murene. Inden da havde jeg lokket ham i Silvan, fordi jeg synes, der er et eller andet fedt ved at gå og kigge på wc-brætter, åbenbart. Det var bare ikke så sjovt, når han spænede gennem alle gange, mens han råbte og fejede og fægtede med en kost.
Desuden ringede læreren fredag aften.
Heldigvis var det B, der tog den.
J havde lavet helikopteren i omklædningsrummet og sagt noget temmelig grænseoverskridende, som jeg der ellers er så beskidt i min mund ikke engang vil skrive her.
Så det... skal vi ikke.
Have en 3er.
Eller en hund.
Det ville ende galt.
Måske skulle man bare få sig en af de der robotsæler, de gamle og ensomme får at snakke med.
Eller begynde til porcelænsmaling.
Eller bruge tricket, der virker hver gang: lægge sig i fostertstilling på gulvet og sige miaaaau, så skal hun nok komme og kramme en. Lille M.
Jeg har bare på fornemmelsen, at det er på lånt tid.
Hvor kan man købe de der sæler?

16 kommentarer:

  1. Jeg læste porcelænssmeltning. Det ville være noget.

    SvarSlet
  2. Anonym9/16/2012

    Hvad sagde han ? Sig det, sig det nu. Så fortæller jeg en hemmelighed en anden dag. Sig det!

    SvarSlet
  3. Jaa! Hva' sagde han? Mine ører er ikke så sarte - er sikker på vi alle sammen godt kan tåle at høre det! Og det kan endda være, at det vi gætter på, at han sagde er værre end det han egentlig sagde?

    SvarSlet
    Svar
    1. Okay -hvad gætter I da på? Hvis jeg får nogle gæt, tør jeg måske sige det.

      Slet
  4. Jeg kan virkelig ikke regne ud, hvad han har sagt, som kan give dig røde ører? Eller var det akkompagneret af helikopter-delen, som gjorde det slemt? For så gætter jeg på, at han har sagt noget med knep. Det er et af de skældsord som børn i min familie hurtigst opfanger, hvilket er noget lort, for det er kun mig, som siger det, når jeg slår mig. Verdammt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var netop akkompagneret at svingeriet og det var ikke knep. Men noget i den dur. En af grundene til, at jeg får røde ører er fordi han er 7. Han skal sgu da ALDRIG have sex.

      Slet
    2. "skal du ha' den i fregatten?"??

      Slet
    3. HAHAHAH.Åh nej. Heldigvis ikke.

      Slet
  5. Ej okay. Jeg afslører, med røde kinder.

    Forestil jer en dreng, der er lidt lavere og spinklere end alle de andre. Han har kridhvidt hår og ligner en Vesterbroudgave af Emil fra Lønneberg. Han kommer altså spurtende ud af badet, mens han råber:

    Hvem vil sutte min diller?

    Heldigvis var pigerne der ikke. Tænk hvis deres mødre også begynder at ringe hjem til os. Oh skræk og skam og flovhed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var slet ikke så slemt som alt det jeg havde forestillet mig!! Hvad sagde læreren om det? Altså var det et mega issue eller bare en FYI?

      Slet
    2. Fnis. Det lyder lidt for meget som noget fra en scene i en Nils Malmros-film til at jeg kan se det seriøse og forfærdelige i det. Håber ikke læreren gjorde det til et problem, da. Herregud. :D

      Slet
    3. Åh, nu kommer den der vamle Gitte-scene op i mit hoved fra Kundskabens træ. Men jo, hun tog det lidt seriøst.Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal mene om det.

      Slet
  6. I en lang periode før sommerferien sang min datter på 8 denne sang (synges på "I'm a Barbie girl"):

    Når jeg kommer hjem
    boller jeg med Ken
    Vi sutter diller
    ih, hvor det kilder"

    Efterfulgt af mega-fnis.

    "Heldigvis" sang hele klassen den - det var jo der hun havde lært den, så ingen opkald af nogen art fra andre forældre eller lærere. Men altså...mine ører blødte, når jeg hørte den. Nu er den heldigvis blevet umoderne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh den har jeg også hørt, den er så fin, når den bliver sunget med sprøde barnestemmer.

      Slet
  7. Sagde læren virkelig det i telefonen? Det er måske nemmere end face-to-face? Jeg tror nok lige at jeg ville have svært ved at holde masken... Især overfor den sure lærer. Havde der været prutter ind over, ville jeg ligge på gulvet i kramper, men så plat er jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså B havde også lidt svært ved at holde masken, fordi læreren næsten ikke kunne få det over sine læber, men vi er også så utrolig barnlige. Det duer jo ikke og rende og sige den slags, vel.....FY

      Slet