10. sep. 2012

Skuffet

Skuffet. Det er et grimt ord. Og det har en martyragtig, forsmået og lidet charmerende udstråling. Ikke desto mindre er den følelse dukket op hos mig nogle gange de sidste dage. Ikke den type skuffelse, der fremkalder tårer og tungsind. Mere den der varer et sekundstid, men som stikker dybt. Som et plaster, der bliver revet af et kødsår. Ej. Som den der følelse af, at man er blevet taget ved næsen. Den type 'skuffet,' der har lyden 'ØV!'.

*Nu, hvor jeg har meldt mig ind i en tykke-klub, kunne det være rart, hvis jeg kunne holde mine egne aftaler, sådan som jeg var fuldstændig og aldelessikker på, at jeg ville. En øl. En øl, måtte jeg drikke i fredags. Jeg vågnet skuffet op og talte på fingrene:  Fire øl og en strawberry daiquiri. Så tog vi til 70års fødselsdag. Hvor jeg spiste fyfyting.
ØV!
Men for at snakke om noget andet: Der var en hest med et ondt øje, en med en underlig maske og en med burka. De var meget uhyggelige.

* B og jeg snakkede om trælse teenagere i går. Der sidder og fniser, så man ikke kan komme i kontakt med dem. Så var det jeg fyrede den af. Den kommentar, der i sin tid fik mig til at tude af grin i en matematiktime, hvor jeg i forvejen havde grineflip. Det var smarte Frank, der sagde det: 'Hva' så Maria? Kilder tamponen?'
Den synes jeg godt nok var funny. Så jeg sagde til B, at man skulle tage og sige det til de der teenagepiger.
Hans svar fik noget til at forrykke sig inde i mig.
"Ej, okay. Det er jo verdens ældste vits."
Og jeg, der troede, at Frankieboy var totalt unique og original.
(Og at jeg selv var virkelig sjov og hurtig på aftrækkeren lige der)
ØV!

* Da jeg var barn, og vi havde været til festivitas eller på besøg hos nogen, sad mine forældre altid på forsædet og evaluerede. Så var der den, der sagde det, og synes du ikke, han havde lagt sig ud, og hvad fanden ligner det at komme valsende på den måde, og hun har da ikke været heldig med frisuren, synes du?
Jeg syntes, de var så fordømmende. Så u-rummelige. Hvorfor kunne man ikke bare være der og så tage hjem og ikke så meget pis?, tænke jeg og besluttede mig for, at sådan ville jeg aldrig blive.
Gæt, hvem der nu sidder på forsædet og evaluerer hele vejen hjem? Jep. Mig og B. Ej, syntes du ikke det var helt vildt grænseoverskridende, da han blabla og så du de billeder, og hold kæft hun var flabet og blablabla.
ØV!

18 kommentarer:

  1. Hey, jeg har altså aldrig hørt den med tamponen før

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil jeg straks sige videre til den kedelige, der ikke grinte. Overhovedet. Måske har jeg bare fortalt ham den 50 gange før. ØV!

      Slet
    2. havde heller ikke hørt den

      Slet
    3. Så er spørgsmålet - vil du så bruge den nu?

      Slet
  2. Havde heller aldrig hørt den med tamponen før. Det er sguda sjovt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha! Så havde jeg på en måde ret! Det ER ikke verdens ældste vits!

      Slet
  3. Nope, tamponvits også ny hos mig! Men jeg genkender øv-følelsen af at gøre nøjagtigt som ens forældre - på den ufede måde. Dammit!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er så skuffende. Især med de trælse ting. Jeg har en hel liste af skuffelser på den konto.

      Slet
  4. Tamponjoke er pissesjov og helt ny for mig! Jeg elsker den allerede!

    Jeg gør også det med at snakke lidt om de andre. Måske er jeg ikke særlig flink.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eller måske har man bare brug for liiiiige at markere sine grænser og sådan....siger jeg til mig selv...

      Slet
  5. #1:
    Men okay, det er netop også det, der gør dig så dejligt menneskelig. Og er det ikke også sådan, at forbud og striks pointtælling tricker lysten til at overskride?
    Jeg ved sgu ikke, jeg har stor respekt, hvis det er dit ønske - klub eller ej - men tror i det lange løb mere på middelvejen, men hvad fuck man så stiller op, når det er så nemt at overskride sig selv, hvad det ved gud også ville være for mig, ja ...
    Måske skal der en voldsom ydre hændelse til: far får diabetes, søster får amputeret højre ben pga. overvægt, Fogh indrømmer: Jeg elsker Snickers, før man kan leve beslutningen ud?
    Men hey - prøv da så lige til sammenligning at tænke over, hvor sej du er med dit løbeprogram til din halvmarathon!! Måske er det bare ikke motiverende og spændende nok det med mad&vægt. Dét skal være min pointe med kommentaren her.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, det er. Ligesom med deadlines, der er frydefulde at overskride med en fod. Men der går faktisk også sport i det her for mig, og jeg tror det er motivationen. jeg vil have tabt mig mindst 5 kg pr. første november. Basta. Det er et mål på samme måde som med halvmarathonen. Nu må vi se. Jeg skal til flæskemøde i morgen. Det bliver i hvert fald underholdende.

      Slet
  6. Jeg kendte heller ikke den med tamponen! Menååååh hvor jeg glæder mig til næste gang jeg er i samme rum som min 13-årige søster og en flok af hendes venner nu! Hvis jeg er heldig nægter hun at tale til mig i 14 dage efter jeg har fyret den af!

    SvarSlet
  7. Tampon er også ny for mig! Den er sgu da sjov..

    Og øhm, kender godt det der med, man kommer til at være øv-agtig over at ligne sine forældre. Skide irriterende egentlig. Jeg skal også altid lige evaluere på den knapt så søde måde efter noget familiehalløj. Gør alle ikke bare det? Skal liiige have luft og forsikre sig selv om, "at godt nok er vi i familie, men sådan er JEG i hvert fald ikke!"

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, måske evaluerer alle. For liiige at ridse op, og bekræfte sig selv og hinanden i, at man er dem, der er normale.

      Slet
  8. Tamponvittigheden var også ny hos mig. Faktisk vil jeg gå så vidt som til at sige at jeg aldrig har hørt noget lignende...
    Til gengæld kunne jeg vældigt godt lide din beskrivelse af lyn-skuffelserne, det kender jeg godt.
    Nogengange overvejer jeg at sende blomster til min mor, når jeg må bide mig selv i knoerne for ikke at eksplodere over teenagedatter, når hun siger noget der lyder præcis som mig selv, da jeg var på hendes alder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig ikke til min datter bliver teenager. Jeg skal vist også have arrangeret nogle blomstersendinger, kan jeg regne ud.

      Slet