27. sep. 2012

Thomas

Thomas har egentlig læst litteraturvidenskab. Han er klog, velargumenteret, belæst og analytisk. Men han har altid haft en drøm eller en drivkraft mod musikken. Så han har arbejdet som bartender på Bang & Jensen i mange år for at tjene penge til at lave sange hjemme i lydstudiet.
Det synes jeg er imponerende i sig selv. Denne hagen sig fast, og jeg misunder ham den, for jeg har selv flagrende drømme slæbende efter mig og mit 8/16-job.
Han har udlevet sin af flere omgange. Først med sit band Pluto og nu solo.
Han er også mand til min veninde. Som jeg holder meget af, og hvis historier jeg kender.
På det album, han netop har udgivet - Alt det, jeg troede du bedst ku’ li’ - ser jeg selvfølgelig brudstykker af hendes liv, og deres, men – endnu mere interessant – hans, mandens, farens syn på at få børn og blive voksen og være menneske.
Han skriver fint, og på dansk, og de mundrette til tider poetiske ord sammen med hans sprøde stemme giver nogle flaksende, tunge, pop-melodiøse og fortællende lydbilleder.
Jeg anbefaler hermed på det varmeste.


--> Hør 'Bondegårde af plastik' 
           -->Gaffa anmelder
                                                            --> Lydtapet anmelder






1 kommentar:

  1. Sejt. Elsker mennekser der går efter deres drømme. Jeg lytter med spænding.

    SvarSlet