21. sep. 2012

Ting, der undrer mig


*Jeg synes, jeg er lidt en undskyldning for mig selv somme tider. Sådan en, der holder døre og måske snakker folk lidt for meget efter munden. Sådan en, der lyser lidt for meget væk af svingende selvværd. Sådan en, man kan få til at tude ved at sige ’du er IKKE god nok.’ Det mærkelige ved det er, at jeg altid får det absolut modsatte at vide: 
”Jeg blev bange for dig, første gang jeg så dig.”
”Du så virkelig skrap ud. Meget bestemt”
”Puha, på det der billede ligner du en, der ser lige gennem en. Jeg bliver helt bange”
Hvordan hænger det sammen, og hvad er sandt, og mødes enderne nogensinde?

*At man kan finde på at tage en jakke på, hvor der står ’Gruppeleder’ bag på og så bare køre der på cykelstien som om intet var hændt. Der er noget særligt træls ved det, synes jeg. 

*At jeg ca. en gang hvert halve år tænker: Åh-ha jeg tror, jeg vil købe mig et dameblad og rigtig hygge mig i aften. Så køber jeg et. Og brækker mig. Hold kæft, hvor er det skidt. Over hele linjen. Uinspirerende, klichéfyldt, tandløst og kvalmende. 

*At jeg stadig løber om kap med mig selv ned ad trapper og stadig bilder mig ind, at jeg kunne vinde ethvert mesterskab i trappeløb. Men ok, jeg er også ret ferm til det. 

*At jeg gang på gang kan glæde mig til en rigtig hyggelig aftale med ungerne om at gå i legetøjsbutik. Når vi så har været der i fem minutter, begynder jeg at svede. Jeg skal også tit skide. Ligesom på biblo og i Blockbuster. Så vil jeg bare ud og hjem ind til næste gang, hvor jeg siger neeeej, skal vi ikke tage i legetøjsbutik? Jesus

*Taletics. Jeg renser ud i mine med det samme. Synes jeg selv. Det gør jeg sikkert ikke. Men alle andre er i hvert fald meget dårligere til det end jeg. ’Havde jeg nær sagt’. ’Ja, så det’. Det er flomme-sprog. Skær det væk. Bestemt og skrap? Hvem mig?

*At en dreng på 7 stadig kan være komplet afhængig af en, der engang var Cirkeline og som nu mest ligner en blanding mellem et monster og en kødpølse. Med klods-fjæs og dingleben:






9 kommentarer:

  1. Nu ønsker jeg mig næsten en gruppelederjakke. Men shit den hvide Cirkeline er klam!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nå, men så vil jeg ikke følges med dig!
      Og, ja. Hun er klam. Vi har forsøgt alt for at få hende uche. Jeg har spurgt, om jeg ikke skal købe en ny? Det VED jeg ikke mor, svarer han. For hvad hvis jeg ikke kan elske hende lige så højt?

      Slet
  2. Svar
    1. Æwe wa do? Fangamme it a mæ, vel?! Det er vel klamme Cirkeline, ikke? Nååååh.

      Slet
  3. Anonym9/21/2012

    Cirkeline - really?!

    Jonna

    SvarSlet
    Svar
    1. Really. Han kan bare bedst lide hende nøgen. Hun bliver iøvrigt kaldt cisser, og lægger navn til alt, hvad der er klamt blandt venner og familie, disse ting går under navnet: Cisser-style.

      Slet
  4. Herre gud, jeg undres også over det første *punkt. Hvorfor ser jeg farlig ud. Jeg har endda lyserødt og meget venligt hår. Og pastelfarvet tøj. Og fregner. Hvad farligt og angstfremkaldende er der ved det???

    Dameblade. Just don't do it.. Det kan kun skuffe.

    SvarSlet
  5. Første punkt..
    Jeg ved det godt, det der med hård og bestemt. Men jeg føler mig endnu mere det andet. Usikker, for tilpassende mine omgivelser osv. Sig lige til hvis du møder hver sin ende.

    SvarSlet
  6. Anonym9/26/2012

    Jeg skal også altid skide på biblo... hvad fuck går det ud på?

    SvarSlet