18. sep. 2012

Ting, jeg ikke bryder mig om

*De der dage, hvor jeg føler mig som en slidt strand, bølgerne bliver ved med at skylle affald ind over. Det er lige meget, hvor meget jeg løber, rydder op i skuffer, smider gammelt tøj ud. Plastikdunke, oliefugle og frynsede tanker klasker rundt, og de vækker mig med deres larm allerede kl. 6 om morgenen. Gad vide, om en tarmskylning ville få bugt med det og efterlade mig som flad og ordentlig strand, der roligt tager imod bølgeskvulp efter bølgeskvulp.

*Alle de valg, man skal træffe på sit barns vegne, og er det synd, hvis han ikke starter i musikskole nu, og svømning bliver han vel nødt til at lære, og parkour ville lige være noget for ham, det er da også synd, at han ikke har et kældedyr, og burde han gå i billedskole, er det synd, han ikke går til fodbold ligesom de andre, og hvad med floorball, det ville helt sikkert være godt, og han er jo syv, skynd os skynd os inden det bliver for sent.

*Når jeg kører af sted i bilen, og jeg var en halv time forsinket, og det kan jeg virkelig ikke lide, og jeg svedte, og der var kø tre kvarter ud af København, det regnede og så de døde dyr. Jeg så alt for mange pelsede små smadrede sataner på vejene i dag, og jeg fik det fysisk dårligt. Sådan et stort dyr, og jeg forestiller mig lyden af kat mod bil, og så ligger den der helt forvredet og stirrende og blodig. Jeg får kvalme. Og hvorfor skal jeg altid stirre så længe, er det ikke ligemeget HVILKET dyr, det er?

*Når folk siger slatne almindeligheder forklædt som ekspertviden.
Flæskeklub:
"Nåååååh hvordan er det så gået siden sidst?"
"Det er gået godt, synes jeg. Jeg har bare haft lidt problemer med maven. Jeg tror, det er for mange mæleprodukter?"
"Så prøv at holde lidt igen med dem" (Sagt med ekspert-mine)
Så hold dog kæft.
Men jeg havde tabt 1,1 kg.
På trods af vin og restaurantbesøg.

1 kommentar: