5. sep. 2012

Utæmmet tirsdag


I går var på mange måder en speciel dag. Ikke på den spændende måde. Nej, på den utæmmede måde, hvor der sker en masse ting, man ikke rigtig lige har hovedet og kontrollen med i.
Jeg smadrede min telefon, f.eks. Det er ikke mere end en måned siden, jeg sidst gjorde det. Der betalte mit arbejde de 600 kr. Denne gang tror jeg nok lige, jeg selv spytter i kassen.
Så var mit dankort væk. Det er altid rart. Senere forsvandt min sexy-motherfucker-bideskinne ind under vores seng, hvor jeg fandt den efter alt for lang tids søgen. Da kunne jeg ikke klare mere.
Men jeg var også lige kommet hjem fra et møde, som jeg på mærkværdigvis var havnet til. BestemmerøvsMaria  blev åbenbart træt af TudeMarias pis i går og meldte os begge ind i en tykke-klub, jeg ikke vil nævne ved navn her, thi jeg har tænkt mig at bagtale.

Damen, der holdt mødet var utrolig tupperware-sælger-agtig, og der var en mand, der udvandrede i protest efter følgende dialog:
Damen: Jeg har et rigtig godt tilbud til jer. (Her lukker hun lige øjnene og lægger læberne i selvtilfredse folder)
(Vi venter *spændt*)
Damen: I får simpelthen fire måneders medlemskab for tre-måneders-prisen!!!!!!
Manden: Det forstår jeg ikke. På nettet står der, at man kan få tre måneder for 300 kr. mindre, end du siger, hvad får man så for de ekstra penge?
Damen: Ja, det kan du sige
Manden: Du bliver nødt til at forklare mig det her.
Damen: Mit tilbud er meget bedre
Manden: Jeg forstår det ikke. Vi skal jo betale mere end det, der står på nettet for det samme.
Damen: Sådan kan du godt sætte det op
Manden: Hvad får man så ekstra?
Damen: Jeg ved ikke altid, hvad hovedkontoret gør, jeg havde godt set tilbuddet og printet det ud, men jeg havde jo skrevet noget andet i avisen, og mit tilbud er godt.
Manden: Det her er jo bondefangeri, det gider jeg ikke være med til. Held og lykke. (Går)
(Utrolig akavet stemning)
(Og bare rolig, vi fik det til den rigtige pris)

Jeg havde også lidt lyst til at gå, men blev siddende. For min skyld. Ikke hendes.
Hun vidste ikke engang, hvad soja er.
Det skal nok blive rigtig godt.
Jo. Det SKAL blive godt.
For jeg er træt af, at mine børn render og trykker på mine post-halvmarton-flæskepuder som en art fritidsbeskæftigelse.
Jeg regner med at komme med en ugentlig flæskeopdatering, for det kan kun blive underholdende, det her.

9 kommentarer:

  1. Genialt! Håber du får styr på både fedt og ting. Hvis man kan sige det sådan. Lyder i hvert fald til, at vi har sjove indlæg i vente. Nu får jeg sommerfugle i maven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber i hvert fald selv, at jeg oplever underholdende ting til de der møder, ellers bliver det tungt.

      Slet
  2. Det er ren Dagpengeland, det der. Jeg elsker det. Glæder mig allerede til næste uges møde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg på en måde også.

      Slet
  3. Anonym9/05/2012

    He he - rart man ikke er den eneste mobil-fumler. Fik Ny mobil sidste efteraar fordi jeg tabte den forrige på p-plads - den ny HTC tabte jeg så en uge efter (på p-plads og betalte selv rep) og nu er skærmen så revnet - det var ikke mig - men mine børn (Vel reelt dobbelt fumlen at have fumler børn og låne dem arb.mobil?) Jeg IKKE kan komme på job IGEN og indrømme at "Ups jeg tabte den lige" - har lovet mig selv at jeg IKKE skal have ny mobil oftere en en gang om året. De snakker om at vi skal til at have I-pads - rædsel!!!

    J. (der godt kan genkende tubberware-stemningen - er det dem med alle grøntsagerne?)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror jeg propper min telefon i en gummicelle....
      Ja, der er en del grøntsager, men er der ikke altid det?

      Slet
  4. Hep hep, Maria, der er Powerade halvmaraton i næste weekend, skal vi løbe om kapsel? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. ....altså i dén her weekend. Ikke næste. Kunne knageme lige ligne mig at træne (lidt halvhjertet, men alligevel) til et halvmaraton og så komme en uge for sent.

      Slet
    2. Jeg har en lukket kuvert liggende derhjemme med løbenummer. Men: jeg gider ikke. Desværre. Ville ellers gerne have mødt dig! Jeg fik nok af at løbe de der lange ture og skulle planlægge min tid efter det. Der blev slet ikke tid til de andre ting, jeg også gerne vil. Jeg vil hellere løbe kort og hurtigt. Så det gør jeg. Det bliver heller aldrig til en maraton. Men det var fedt at prøve en halv, for den ene gang. Godt løb!

      Slet