30. okt. 2012

Diarré

Jeg siger til mig selv, at min for tidlige fødsel er eneste logiske forklaring på, at jeg suger børnenes sygdomme til mig som en svamp, mens rolige, sunde B står tilbage som sidste bastion i vores lejlighed, der nu ser ud og lugter som et hospital. Opkast og diarré er mit sygelejes to bærende stolper, med en svag tiltning over mod diarré.
Min mave siger eksotiske lyde. Som om Diarré er et lille mudret monster, der skaber sig rundt derinde og spreder dårlig stemning og smerter. Når jeg hører hende larme, og jo selvfølgelig er det en kvinde, ved jeg, at det er tid til at spæne.
Så sidder jeg der på tønden i al min elendighed og tænker, at det må være det ultimative lavpunkt.
Usselhed i sin reneste form.
Og så flakser mine tanker rundt i brudte størrelser, og to minutter senere sidder jeg og griner lidt af, at hvad nu hvis der kom en flok japanere til København, der aldrig havde været her før, og de var helt spændte med deres hurtige fingre klar på kameraets aftrykker og så opspilede øjne, som det nu lader sig gøre. De havde hyret en guide, men det var ikke en almindelig guide. Han havde nemlig en assistent, der hele tiden løb i forvejen og f.eks. satte paphundehuse op med en meters afstand i hele Kongens Have, og satte store mikrobølgeovne bag på en række cyklers bagagebærere eller fik en skoleklasse til at gå forbi i strækmarch, mens nogle pensionister i trikot sad og sludrede og spiste kattemad fra dåse på en bænk. Så ville japanerne knipse og knipse og fortælle alle deres venner om, at sådan er der i Danmark. HAHAHAHA.
Jeg ved det god. Det er som om, min hjerne også har diarré.
Jeg tænker også på noget, jeg læste på Tekst TV forleden.
Noget med en farlig type diarré, der florerer og kan resultere i nyresvigt og død.
Det dukkede op, da jeg sad der i nat, og det var som om, jeg tissede med røven, og jeg tænkte, belaster det mon nyrene med al den væske, der løber ud og dræner mig?
Tænk at dø af diarré.
Hun var et fint og godt menneske og døde efter kort tids diarré.
Så er der jo virkelig ingen grund til at gøre sig umage. Hvis man alligevel dør en ussel død på tønden.
Alle mine reflektioner og problematiseringer og snakken stolpe op og stolpe ned med B, min søster, veninder om identitet, krise, karriere, børn og drømme.
Det virker jo fuldstændig opblæst, hvis jeg bare dør af tyndskid.
Så derfor vælger jeg at tolke Diarré, som et tegn til, at jeg godt kan stoppe med at gøre mig så umage med det hele og bare nyde livet, mens jeg har en nogenlunde velfungerende fordøjelse.

Diarré er det nye Carpe Diem.

22 kommentarer:

  1. Aller først - mine varmeste tanker til dig, din mave og dit ende parti! Jeg håber at I alle 3 snart er friske igen!

    Dernæst....HAHAHAHAHAHAHA....hold op hvor er det morsomt at læse, selvom det slet slet ikke er pænt gjort (men jeg tænker at det nok er meningen at vi skal have et godt grin over det). Din konklusion om ,at det hele virker opblæst hvis man alligevel bare dør af tyndskid synes jeg er noget at det klogeste jeg nogen sinde har hørt - ALLE mennesker bør tage den visdom med sig. Der er så meget sandt i det.

    Tyndskid er nu aldrig så slemt at det ikke er godt for noget...for nu blev vi alle klogere på livet i sin helhed. Med eller uden tyndskid.

    God bedring:-)
    Og tak for dagens grin.

    Kh. Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. "Tyndskid er aldrig så skidt, at det ikke er godt for noget" Den er også meget god at have i ordsprogsbogen.

      Slet
  2. Åh gud et morsomt indlæg. Hvis jeg nogensinde skal have en tatovering, skal der stå "tyndskid er det nye carpe diem".

    SvarSlet
  3. Åh for helvede Maria. Jeg elsker dig.
    Og kudos for at nå toilettet. Og ikke bare tro, at du lige kan snige en 'prut' ud på vej på toilettet. Som så løber. Efterlod svinsk mange drikkepenge på hotellet i Mexico.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahahahaha. Forestiller mig små brune spor....

      Slet
  4. Det der, det gør vi en dag!! Spæner rundt med bizarre indslag og almen neder'n for de japanske turisters skyld. Evt. med dig på potten midt på Rådhuspladsen. Det bli'r kæmpestort!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det gør vi! Vi laver et firma! Jeg melder mig frivilligt til potten. Eller trikotklædt kattemadsspisning.

      Slet
  5. Hold nu op du er for syret når du er på tyndskid, eller OGSÅ når du er på tyndskid - eller hvad det nu hedder?! Tak for dagens grineflip!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var dehydrering. Tror jeg. Men lidt gavn gjorde tyndskiden da, hvis du morede dig :-)

      Slet
  6. W.c.fields10/30/2012

    Hvorfor læser du tekst tv, om jeg må spørge?
    Og god bedring til din bag, der må være noget flosset.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ.Håbede at alle bare lige læste hurtigt hen over det med tekst tv. Det gjorde DU så ikke. Øh. Hm. Jeg ved det ikke. Jeg kan godt lide tekst tv. Det minder mig på en nuttet måde om Commodore 64.

      Slet
  7. Ja, klart - diarré er 'the Shit'

    Kh
    Lene K

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg under alle en omgang tyndskids-øjenåbner. Det holder.

      Slet
  8. HAHAHAHAHAHAAAA! Tisser med røven
    Kærlig hilsen stor blogfan

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, grin du bare, snart dør jeg måske!
      Eller.
      Tak.
      Det er dejligt med en fan - selv når man skriver om puha.

      Slet
  9. HAHAHA. Det var fandme sjovt.

    SvarSlet
  10. Jens Rasmussen11/02/2012

    det er ved sådan nogen lejligheder man værdsætter de 20 kr ekstra man betaler for ekstrablødt toiletpapir - god bedring

    SvarSlet
  11. Når man ser bort fra det sjove (hvilket kan være svært, for du er sjov. selv i din kvæde)... så skal man tage diaree alvorligt, og man _kan_ dø af det ... det er det der sker for ubehandlet kolera.

    Så har du haft diaree i mere end et døgn er det vigtig at du sørger for at få genoprettet væskebalancen - og det er i den forbindelse ikke nok at drikke.

    Det at du fantaserer som du gør, kan også være et udslag af dehydrering - så hvis du stadig har diaree i mere end et døgn, så bør du sende nogen ned efter noget rehydreringspulver, så du kan få genoprettet væskebalancen.

    ...og nej, jeg er ikke læge, men jeg har boet et år i Egypten og der lærer man ufatteligt meget om dårlig mave og konsekvenserne af det.

    Og god bedring

    SvarSlet
  12. For filan, det lyder bare sindssygt anstrengende. Det lyder faktisk som en sådan situation, hvor jeg ville begynde at tjekke, om jeg har styr på mine forsikringer, testamente og sønnens sæt tøj til det næste halve år - mindst!
    Kig gerne forbi min blog også - så bliver jeg så glad :-)

    SvarSlet
  13. Your way of telling the whole thing in this article is in fact pleasant, all can without difficulty be aware of it, Thanks a lot.
    My web site :: elitecigarettestore.com

    SvarSlet