10. okt. 2012

Flæskeopdatering

Kan I gætte, hvorfor jeg ikke har været så flittig med flæskeopdateringer? Rigtigt. Det går ikke sååååååå godt igen. De sidste tre uger, har jeg sammenlagt tabt bummelummelummelum og tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa: 200 g. Hahahahhahahhaha, griner jeg stort, men faktisk er jeg ret sur på mig selv, for jeg er havnet i den gode gamle. Den der, hvor den ene Maria siger, at nu spiser vi efter et skema, mens den anden siger gu’ gider jeg da ej, din bestemmerøv. Men nu tager jeg revanche, og det er fandme ikke på grund af Lis. Min gud, hvor er hun afskyelig.
Jeg var henne og blive vejet i går.
Lad mig lige tilføje her, at jeg er langt fra at være decideret overvægtig. Jeg har bare 5-6 kg, jeg gerne har villet smide i lang tid.

Med flovhedens aura flaksende om mig trådte jeg ind i lokalet og op på vægten:
Mig: Ja, det er ikke gået så godt. Eller måltiderne går det godt med, det er mere alt det, jeg kommer til at spise ind i mellem.
Lis: Ja, så er det jo, du må spørge dig selv; hvor fedt er det egentlig at være overvægtig? Hvor fedt er det at veje 10 kg for meget? Det er jo som at pisse sig selv i bukserne. Det er ærgerligt, du ikke kan blive her og få noget inspiration med, det er nok det, du mangler.
Mig: Ja, men det kan jeg ikke. Min søn går til noget sport.
Lis: Ja, ja jeg ved det godt, men husk på. Det her er en enestående chance!

Jeg gik derfra med skam og en meget fyldig dårlig fornemmelse. Hun har en virkelig underlig fremtoning og minder mig lidt om en heks. Man ved ikke, hvornår hun siger noget, der er lige så spidst som hendes vamle negle, og hun smiler aldrig. Normalt ville jeg bare undgå mennesker som Lis, men nu bliver jeg nødt til at forholde mig til hende, og hun er sælgeragtig, sektagtig og uhyggelig, synes jeg. Samtidig sidder hendes tørre mand der og vil så gerne sælge nogle ting, og det var da ikke længe, vi fik lov til at have dig i dag, siger han. Og man ved bare, at der ikke er et gram reel interesse i det. Det handler kun om penge.

Men nu har jeg jo meldt mig og betalt, og jeg tager mig sammen nu, for mine besøg hos Lis skal fandme kaste noget godt af sig. Alt andet ville være ren selvpineri.
Og nu er det også sæson for fitnesscenter, og jeg er meget bedre til at løbe interval på et løbebånd end uden for, så det skal nok gå, selvom jeg altid lige skal vende mig til alle de nøgne røve, man skal kante sig forbi i omklædningsrummet. Det bliver aldrig et favoritsted for mig.

I næste flæskeopdatering er der gode nyheder.
Det skal der være.
Fuck Lis.

8 kommentarer:

  1. Jeg sys at du sku se at få smidt de kilo, så du kan sige adjø til Lis! (er det ikke en god motivation?)

    SvarSlet
  2. 200 gram er da en start i det mindste.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og jeg tabte heldigvis 2 kg de to første uger. Tror desværre også det var det, der fik mit til at hvile på le laurbær-

      Slet
  3. Jeg synes fandme at det sucker at du skal gå derfra med skam?!? Det virker i hvert fald ikke motiverende på mig! Drop det pis, gå ind på madital.dk, det er gratis. Så skriver du hvor meget du spiser og hvor meget du træner. Så fortæller den dig når du spiser for meget eller træner for lidt.
    Sagde hende der fucking finally går ned i vægt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ. Jooo. Jeg skammer mig jo mest over, at jeg ikke tager det seriøst, når jeg nu selv har valgt det. Også fordi det faktisk virker for mig. Når jeg altså gør det. Jeg får lange boller af de der madital og madlog. Og af mig selv. Men går faktisk også ned i vægt. Skal bare lige fiske den gode Maria op. Tak for peptalk.

      Slet
  4. Stop, nej, det lyder helt forfærdeligt det der. Drop Lis. Nu. Hvordan skal du udvikle dig positivt, hvis det er sådan en person, der skal hjælpe dig på vej? Hvordan skal du blive glad for din krop, hvis hun ser på dig på den måde?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ser nok lidt sådan på det, at hun er en sur fisse, jeg må æde - so to speak - to sekunder om ugen i et projekt, jeg udelukkende er trådt ind i for min egen skyld. Men du har da ret. Heldigvis er jeg allerede ok glad for min krop. Burde måske bare være bedre til ikke at være så satans følsom og lade andres kloakvand ryge direkte ind i mit system. Tak for din omsorg. Det er ret hyggeligt at få fra en, man måske - måske ikke kender. Nanna....hmmmm.. jeg får fornemmelsen af en, jeg kender eller er jeg i familie med dig?

      Slet