5. okt. 2012

Spol venligst tilbage


*…så jeg slipper for det øjeblik i fortiden, hvor jeg opdagede, at den søde mand, jeg netop havde interviewet havde stillet en kasse med lavendler tre cm fra et stort regnbuefarvet svinger-klistermærke, jeg på ingen måde selv havde placeret på min bil.
Hvad må han ikke tænke.

* …så jeg ikke havnede i det hus med ham, endnu et interview, selvom det aldrig blev så dramatisk som min dramatiske hjerne havde forudset, og jeg aldrig blev nødt til at slå ham lidt med mit kamera, som jeg ellers havde lige ved hånden. Men han sagde bl.a.: Grønlandsk lærer man nu engang bedst på hovedpuden – ganske meget ude af kontekst - mens han sendte sine øjne op og ned og op og ned af min krop og så lige en rundtur om mine bryster, og jeg brød mig ikke rigtig om det.
Havde jeg så bare været grønlænder, eller hvad? Men det er jeg ikke, selvom jeg har helt mørkt hår og skæve øjne.
Mit tøj og mit hår lugtede af hans hus bagefter.

* …så jeg havde fundet en anden løsning, da lille M var ked af at blive afleveret i børnehaven. I stedet for at stå og danse Skæg-dans og råbesynge RABBADABDABDADAAAAW nede på fortovet hver morgen.
Jeg har i den grad malet mig op i et hjørne.
’Kom, vi skal se din mor danse,’ siger pædagogerne og griner og peger ned på mig fra det store vindue med plads til alt for mange.
Måske er den eneste vej ud -  et brækket ben.
Jeg kører ad Istedgade i retningen mod Enghave Plads omkring kl. 16 i dag, hvis nogen skulle tænkes lige at kunne snitte min lårbensknogle.

7 kommentarer:

  1. Hulke griner over din Skæg parodi...jeg kan bare høre det der RABBADABDABDADAAAAW :-) Og glasuren er bare grinende pædagoger der siger ting som f.eks. "kom vi skal se din mor danse":-) Hold bøtte altså, hvor er det godt...
    Det mest underholdende jeg har præsteret i mine drenges børnehaven, var vist den dag jeg ville være sød og bryde ind efter lukketid for at slå græsset, fordi det var blevet så langt at børnene faldt når de løb i det, fordi kommunen ingen penge havde, og så skulle jeg hoppe over hegnet for at bryde ind, og så var hegnet højere end jeg havde troet og der hang jeg så. Og kunne hverken komme den ene eller den anden vej. Så der blev ikke slået græs den dag. Først dagen efter, da min mand ville gøre forsøget - han er noget højere end jeg og kunne godt forcere hegnet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahahaha... så meget for godhjertethed by myr! : )

      Slet
    2. By myr: Fantastisk billede, man får af dig i flugt over plankeværket! Det er forældreengagement i yderste potens! Og så er det virkelig sødt.

      Slet
  2. Åh altså, har ikke mulighed for lige at komme forbi Istedgade. Så hvis du ikke allerede er indlagt med beskadigede ben må du pønse på anden udvej. Er ellers ret glad for billedet af dig inde i mit hoved hvor du danser Skæg...

    SvarSlet
    Svar
    1. Mine ben har det heldigvis og desværre ok. Jeg lavede en ultra kort version her til morgen. Det bliver nok strategien. At korte ned og korte ned, til det er væk.....

      Slet
  3. HA, HA, HA, kan også lige høre pædagogerne, ej altså, det må sgu da være deres favorit tidspunkt på dagen. Du MÅ da indkassere et par bonuspoint for underholdningsværdien. Jeg vil sige at du bare skal gi´den gas, helt ærligt, det er sgu da for sjovt.

    SvarSlet
    Svar
    1. I starten syntes jeg også, det var sjovt. Men det har stået på i to måneder nu. Mine dansetrin er mildest talt blevet slatne.

      Slet