7. nov. 2012

Flæskeopdatering

Lis ringede til mig sidste tirsdag. Da jeg lå hjemme på sofaen og var brunligt utæt sammen med min klynkende datter. Jeg er sådan en, der altid tager telefonen. Jeg kan ikke lade være. Glæden var ikke at spore, da det var Lis, som jeg i forvejen ikke bryder mig om.

Lis: "Du har ikke være her et stykke tid, så jeg skulle bare lige høre. Det er jo en enestående chance."
Maria: "Nej, det har jeg ikke. Jeg er jo ikke LIGEFREM overvægtig, og jeg tager det i mit eget tempo blabla, og lige nu er jeg syg."

Sindssygt skarp og værdig melding fra min side, hvis jeg selv skal sige det.

"Du må jo have meldt dig til af en årsag, og jeg vil bare gerne vide, om jeg ligesom skal slippe energien på dig," sagde Lis med skarphed i stemmen.

Godt ord igen, Lis. Men under alle omstændigheder, Lis, må du gerne slippe din fedtede energi på mig.

Jeg var barnligt sur over hendes opkald, og jeg blev nødt til at skrive til B og brokke mig. Han skrev: "Hun kan da bare passe sig selv - Lortelis. Håber du sagde noget grimt til hende."
Det hjalp lidt på min fornærmede fornemmelse, der på sin vis ikke havde logisk grund i noget som helst.

I går tog jeg hen og blev vejet.
Jeg havde fem minutter til det, for B var til møde og kom hjem hu hej og skulle så afsted igen med J til parkour, så det var med blodsmag i munden. Jeg trak også vejret overdrevet hektisk, så hun slet ikke fik plads til at snakke til mig.

Og jeg fik skam et klistermærke af Lis.
Det er lidt snyd, for jeg har ikke været der siden uge 41, men der var Lis large.
Det må jeg sige.

Jeg har i alt tabt 4 kg (med lidt hjælp fra min midlertidige følgesvend, Diarré.)
Det er 400 g om ugen i gennemsnit.
Nu mangler jeg bare 3 kg inden den 4. december.
Det bliver en voldsomt dramatisk før-julekalender, kan I godt fornemme.

4 kommentarer:

  1. Der må findes en dømmende instans, altså udover os, der kan uddele behørig straf for at sige "ligesom slippe energien på dig". Nøj, hun lyder anstrengende! Men tillykke med flæskeformindsket status. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. JA! Jeg var også lige ved at bide lidt i min telefon af raseri!

      Slet
  2. Det lyder som en telefonsamtale jeg ikke havde taget. Og som et projekt jeg ikke ville kunne overskue, her op til jul (så er det så jeg kommer i tanker om, at jeg pt. er højgravid og har taget 18 kilo på, som ikke nødvendigvis behøver at blive siddende...)

    SvarSlet
  3. Den bemærkning lyder som en blanding mellem "at spilde energien på dig" og "at slippe en skid på dig" (sådan apropos diarré).
    Er ikke sikker på at jeg ville være til at lege med Lis i længden.....

    SvarSlet