7. nov. 2012

Implosioner

1
Det er barns 12. sygedag i dag.
Det ene øjeblik tuller hun glad rundt og hvisker med sine dukker på den der måde, der gør mig lidt bange.
Det næste ligger hun og vrider sig nede på gulvet og råber ”Hvad skal jeg gøre?,” fordi det gør så ondt, og så.
Wroum.
Bræk eller tyndskid.
Lægen siger, det ’bare’ er en drøj omgangssyge, og jeg er sikker på, at hun har ret.
Men som den drama-mor jeg er, bliver jeg alligevel ret bekymret, og somme tider kigger jeg på hendes lille fine ansigt og forestiller mig, at hun dør.
At det er en eller anden farlig bakterie.
Da jeg i nat kl. 4 sad og kørte en vatpind frem og tilbage mellem to gulvbrædder i gangen for at få de sidste rester bræk op, var jeg et sekund fra absolut implosion.

2
Jeg kendte engang en hund, der hed Molly.
Den blev meget gammel og endte med at implodere.
Hun blev kørt til dyrlægen på en anhænger, fordi hun lugtede meget slemt.
I det mindste er jeg da ikke begyndt at stinke endnu.
Tror jeg.

3
Den der mail, der tager luften ud af en på samme måde som en mavepuster. Der flår en lidt itu. Jeg imploderer lidt af håbløshed.


4
J sad og lavede lektier og begyndte pludselig at græde, og det gør han sjældent, for han er en meget, meget glad dreng, der siger, at han er helt forelsket i sin klasse.
Han ville ikke sige, hvad det var.
Vi spurgte, om han ville tegne det.
Så sad han der med tårer ned af kinderne og tegnede to store tændstikdrenge i front og sig selv som en lille sammenkrøllet en bagved.
De havde slået ham, fordi han var i gang med at lege med en pige.
Var hans forklaring.
Da punkterede jeg lidt igen, i en slap kropsimplosion.
Men der er heller ikke så meget luft at tage af i disse dage.



7 kommentarer:

  1. Nej dog.
    Store dumme tændstikdrenge.
    Og dumme eksplosionssyge.
    og mails.

    Slut med det dumme, jeg hepper på søde, gode ting lige nu. Ellers begynder jeg et implodere sammen med dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal du ikke. November imploderer mig altid på en eller anden måde. Håber bare ikke maskinrummet også falder sammen. Kh

      Slet
  2. Kære Maria.

    Åh, altså. AV!
    Knus til dig. Håber implosionerne stopper nu.

    Kh
    Lene K

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Knus er der god brug for i bitch-november.

      Slet
  3. Tror ikke jeg havde godtaget læges forklaring på 12 dage med SÅ meget diarre og opkast... Det er godtnok ekstremt længe for så lille et menneske!

    SvarSlet
  4. Er hun testet for VTEC? Sundhedsstyrelsen har skærpet opmærksomhed pt. Hvis ikke hun er testet, så få det gjort og skift læge.
    Hilsen lægesekretæren

    SvarSlet
  5. Før det går helt galt, så vælg en valgfri ret mad. Jeg laver den til dig. Bare for at fylde dig lidt ud indefra, så du ikke kan kollapse fuldstændig.
    Hvad? Man kan GODT løse problemer med mad.

    SvarSlet