21. nov. 2012

Man er åbenbart retarderet, hvis man vil tabe sig

- Flæskeopdatering

Flæskemajor Lis er slem, men det er hendes mand godt nok også.
En høj tynd starut, der aldrig har ejet et gram fedt for meget. Det ville ellers klæde ham lidt.
Jeg kan ikke arbejde med ham. Han er så kæk, og det virker som om, han synes han tilhører en helt anden liga af samfundet, fordi han ikke skal tabe sig. Og så er han sælgerslesk.
Sjældent har jeg haft lyst til at slå en mere ligegyldig mand end ham.

Jeg skal helst have iklædt mig 'jeg kan ikke blive her så længe-attituden' inden jeg dukker op til vejning. Jeg kan være ude, på vægten, og hjemme på under ti minutter.
I går tog jeg en lille og meget hurtig løbetur først, så kunne de nok sige sig selv, at jeg blev nødt til at gå hurtig igen. Jeg skulle jo hjem i bad.
Jeg kom derfor op af trappen i mit løbetøj og forholdsvis rød i hovedet og  med høj musik i ørerne.
Da Stænglen så stod der og satte en reklameplakat op på døren kunne jeg fornemme, at han sagde noget til mig. Høflig som jeg er, tog jeg høretelefonerne ud.
Gid jeg aldrig havde gjort det.
Han sagde som følger.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Ånd ind, ånd ud.
Okay.

Han sagde:
Nå, der er nok en, der er begyndt at motionere, hva?

Han kunne lige så godt have sagt: Dyyyyygtig hunnibasse.

Jeg er virkelig glad for, at jeg ikke for alvor er overvægtig og har meldt mig ind i deres sekt for en længere periode, og jeg håber virkelig, at det er helt lokalt, at der er tale om mennesker, der behandler folk, der skal smide lidt kg som retarderede tabere. Det er sgu da ikke fordrende for noget at blive talt til på den måde.
Jeg svarede ham på en hrmph-agtig måde og gik forbi ham, mens jeg håbede, at min svedlugt stank i hans næsebor.

På vægten.
5 kg tabt.
Mangler 2.
Jeg er faktisk rigtig godt tilfreds.
Lis sagde:

-Nååååå. Skal du gå hurtigt igen i dag, Maria?
- Ja, svarede jeg og gik hen og snørede mine sko.
- Der er jo juleafslutning den 18.december, prøvede hun.
- Mit abonnement løber kun til den 4.december, sagde jeg med slet skjult lettelse
- Og du har ikke tænkt dig at forlænge?
-Nej
- Har du nået dit mål, sagde hun så og gav mig elevatorblikket, mens hendes lange røde negle lagde sig som magneter om den kuglepen, hun var ved at udfylde mit kort med.
-Ja. Eller meget tæt på, sagde jeg og løb hurtigt ud.

Engang får jeg mareridt om de der negle. Og Lis og hendes tørre mand, der forsøger at kvæle mig ved deres blotte tilstedeværelse.

2 kommentarer: