22. nov. 2012

Min familie skal pakkes ind i skumgummi

En ting er, at det virkelig tit går ud over mig selv, at jeg er klodset.
Det kan jeg egentlig godt se en vis skønhed i.
Men når det går ud over mine nærmeste, så bliver jeg lidt træt.
Det er f.eks. ikke så fedt, at hver gang jeg nærmer mig min kærestes intimsfære, så får han nervøse trækninger i tæerne.
Med god grund.
Bevares. Han har også virkelig lange tæer, men det er jo ikke en undskyldning for at overse dem gang på gang på gang, når han laver mad, sidder i sofaen eller bare sødt rækker armene ud for at give mig et kram.
AV FOR HELVEDE, råber han.
Thi jeg er grundig i mit arbejde.
Det værste er, at jeg også er begyndt at træde J over tæerne hele tiden, og hans fødder er immervæk ikke mere end 20 cm lange.
De der små, bare tæer.
Det er lige før, det knaser lidt.
AAAAAV MOAAAAR, råber han.
Han snakker også stadig om, hvor ondt det gjorde, da jeg spildte varm te på hans bare maveskind.
I morges ville Lille M ikke i børnehave, og jeg satte mig ned for at behandle hendes november-tristesse med ægte moderkærlighed.
Da bankede jeg knæet ind i hendes pande, så hun græd endnu mere.

Måske kan man få én stor sikkerhedssko til dem hver? En skumgummidragt? Måske skal jeg i bur, fordi jeg er til fare for mine omgivelser.

Pas på derude!

10 kommentarer:

  1. Hold fast jeg griner så,tårerne triller, mest fordi jeg kan se mig selv i det der... må trøste med at ungerne ikke kender andet , og måske vokser op med en sund distance til andre mennesker og uden at være nogle pivskidder...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og måske bliver de selv nogle meget nænsomme mennesker, fordi de er blevet kastet rundt med. Det vil i så fald være udelukkende min fortjeneste!

      Slet
  2. Trine B11/22/2012

    Kærlighed gør ondt, tænker jeg. Til gengæld prøver jeg lade være med at tænke på dengang, jeg kørte min datters lille fod ind i cykelhjulet og måtte bakke cyklen for at få det ud igen.

    Jeg gjorde det vel af godhed, sagde Emil...

    SvarSlet
    Svar
    1. Avs. Ja, jeg har jo også sendt min søn på skadestuen i en alder af 10 måneder.
      Jeg gjorde det vel af godhed....

      Slet
  3. Sådan en sumo-heldragt man kan købe ville være på sin plads!

    SvarSlet
    Svar
    1. Genialt! Der bliver tre STORE pakker under juletræet i år! V-tegn ved den.

      Slet

  4. Jeg har altid haft sådan et billede i mit hoved af hvordan jeg kærligt, elegant og moderligt trøstede mine børn hvis de var faldet og havde slået knæet eller noget lignende... Hvordan jeg holdt om dem, pustede og nænsomt kyssede smerten væk...
    Men det er satme svært at få det billede til at blive virkelighed når jeg altid kommer til at enten hive den ene lidt i håret når jeg holder om dem, eller støder ind i dem med albuen når jeg vil skynde mig hen og omfavne dem. Eller en gang hvor jeg løftede den store op og slog hans hoved ind i dørkarmen så han fik et ordentligt hak i panden af det... flot spasser!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh. Jeg tror, du er min hemmelige tvilling. Først tallene, nu dette. Det luner, at jeg ved, at Katrine ovre i Jylland er lige så mærkelig/klodset/younameit som mig. Måske skal jeg have en guldmedaljon med et billede af dig i om halsen.Ej, det er nok alligevel lidt for mærkeligt. Trods alt.

      Slet
    2. Men det kunne være en god historie!

      :D

      Slet
  5. Jeg Kan huske da svesken var lille og jeg havde ham med til lægen for en af de det børne vacciner. Han var vel ca og og det var vinter. Han var ikke super glad for situationen og græd da stikket gjorde ondt ( og jeg sendte onde øjne til lægen ) Da det var overstået skyndte jeg har få ham i flyverdragten og med et ordenligt snuptag, lynede jeg den helt op i halsen på ham, så der skulle lidt krafter til for at få den løs igen. Skrigeriet og og hans fortvivlede øjde der så på mig som om jeg havde svigtet ham i alt hvad deer havde med kærlighed at gøre, glemmer jeg aldrig ( nu var det også lægens tur til at sende onde øjne )
    Jeg ville jo bare have han hurtigt med ud af døren og vær fra den skrækkelig mand.
    - Jeg gjorde det også af godhed !!!

    SvarSlet