29. nov. 2012

Oprydning i organerne

Jeg har altid store blå mærker. Især på mine lår. Og jeg kan aldrig huske, hvorfor jeg har fået dem, for jeg støder jo jævnligt ind i ting, og jeg har altid skudt skylden på min klodsethed.
Men i dag så jeg en chance for at give mig selv lidt medlidenhed i stedet.

Jeg var til massage på mit arbejde. Hos en sød dame, der også er zoneterapeut.
Hun så mine tyve store blå og grønne mærker på låret og kommenterede dem imponeret. Fordi jeg bare er sådan en sexy mother fucker.
Så var det, hun sagde, at jeg har ubalance i milten.
Det er en ubalance, der kan komme af, at man ikke giver sig selv nok omsorg og ikke er god nok til at tage imod andres omsorg og af generelle livsfrustrationer (hvem mig?).
En bivirkning ved ubalancen kan være forhøjet sukkertrang.
Jeg følte mig egentlig lidt ramt.
På en måde kan jeg ikke lade være med at grine af det.
På den anden side fascinerer det mig, og jeg synes egentlig også, det giver ret god mening, at det hele hænger sammen.
Og spleen betyder jo milt og melankoli og weltschmertz, selvom det måske er lige dramatiske ord nok at proppe på min sindstilstand, trods alt.
Det gør heller ikke noget, at når nogen kommenterer mine blå mærker fra nu af eller siger, at jeg æder alt formeget slik og slap da lige lidt af med det grovæderi, så kan jeg med lukkede vigtig-Per-øjne sige: Jeg har FAKTISK ubalance i min milt.
Indtil jeg altså har fået ryddet op i den.
Hvis man kan det.
Måske skulle jeg starte hver morgen med at give mig selv en ordentlig krammer.







8 kommentarer:

  1. Kan hene zonedamen ikke hjælpe med det miltrod?

    SvarSlet
  2. øj, jeg har også kæmpe blå mærker på benene altid og aner ikke, hvor de kommer fra, og voldsom sukkertrang. og det er så min milt, der er ubalance i, siger du? hm, skriv når du kender kuren.

    SvarSlet
  3. Tror jeg lider af det samme! Wow!

    SvarSlet
  4. Tror sgu det er en meget god idé, det med krammeren. Du må også få en af mig. Verden var altså et knap så fedt sted uden dig og din milt og din blog.

    *kram*

    Kh
    Lene K

    SvarSlet
  5. Hmm og her troede jeg mine blå mærker kom af sex. Men nej det er milten? Pokkers! ;)

    SvarSlet
  6. Jamen så må det også være det der er galt med mig. Var ellers kommet frem til at det var fordi jeg i virkeligheden var en mand http://duckysrapping.wordpress.com/2012/09/09/nu-som-tvetulle/
    Tænker det med milten lyder mere sandsynligt.

    SvarSlet
  7. Føler mig også ekstremos ramt. Til både sukkertrang og blå mærker...Og jeg troede at det hang sådan sammen: Sukkertrang = store lår = støder ind i alt = blå mærker... Og så er der tale om spildt milt. Hm.

    Hvis nogen finder opskriften på egenomsorg, så vil jeg gerne høre lidt om det...

    SvarSlet
  8. Aha! Så det er det jeg fejler..

    SvarSlet