13. dec. 2012

Det kan kun blive godt


I sidste uge fandt jeg ud af, at der egentlig ikke er så længe igen til juleaften. Heller ikke nytårsaften. Den ene var planlagt. Den anden - nix. 
Sidste år sad jeg på tønden nytårsaften. Jeg gik i seng kl. halv elleve.
På vej hjem fra Sverige sked lille M ud over det hele.
 Så kørte vi ind i en bil.
Så i år tager vi ikke til Sverige.
Så meget ved jeg.
Nogle af mine yndlingsmennesker er min søster, hendes mand og deres to børn.
Så dem har vi inviteret til nytårsaften.
De sagde ja.
Nu skal vi finde en menu.
B vil have piksushi og syltede løg, hertil glans.
Min søster vil klædes ud som baby.
Engang kom hun spadserende med en æbletærte iført bi-kostume. 
Det var øretæveindbydende.
Jeg napper hende virkelig hårdt i kinden, hvis hun kommer i voksenbabykostume.
Sidst, vi holdt nytår sammen, var til en fest hos os. Da sminkede jeg hende som en polsk havneluder, mens hendes mand tog en grim vest på og lignede en sur buschauffør. En havde plastikrøv på hele aftenen. En havde alt for små cowboystøvler på, der var klippet op og snøret sammen med gavebånd.
Kl. syv om morgenen dansede vi stoledans i køkkenet.
Kl. 7.30 vågnede J.
Det var dengang.
Nu er vi gamle.
Det bliver stille og roligt.
Og man kan sige meget.
Men vi er dygtige, min søster og jeg, til at brainstorme på konstruktiv vis og sammen nå frem til en menu.
Måske vi skulle lave et festarrangør-firma.





4 kommentarer:

  1. Aaaaaahhahahahahahaaaaa! Herregud, du bliver sjovere og sjovere for hver gang jeg kigger her ind!

    Og i har egentligt haft et ret lortet år, i din familie! 2012; lortens år. Næste år må vist dedikeres til noget andet end fæces og maveprobs.

    SvarSlet
  2. Du har ret. Et år, der startede i lortens tegn og sluttede samme sted. Jeg håber dette år bliver mere velduftende!

    SvarSlet
  3. Jeg vil også have piksushi!

    SvarSlet
  4. og nissefisse...

    SvarSlet