24. jan. 2013

Glimt

”Jeg har set noget papir, der sad fast under noget is,” sagde J her til morgen med stor entusiasme i stemmen, da han og jeg gik til skole.
Han vidste, at jeg ville blive lige så fascineret som ham selv.
Så fortalte jeg om et trick, jeg bruger, når jeg er ked af noget.
En rislende å af gode ting ned over brystet, der planter en pæl af oprejsthed i en.
En kærligheds-å, sagde han.
Vi forstår hinanden meget hurtigt.
Men i glimt.
Glimt, der er temmelig vigtige lige nu, fordi alting igen er lidt en grød i skolen.
Samtaler med andre forældre, lærere og pædagoger.
Det gør ondt i min mormuskel.
Men det hjælper at kigge på noget papir, der sidder fast under is. 

7 kommentarer:

  1. Så poetisk og fint. Tak for deling af glimt;)

    SvarSlet
  2. Tak fordi, du gider at kommentere.

    SvarSlet
  3. Oftest griner jeg, når jeg kommer her forbi. Ikke af dig, men med dig og bare fordi. Men så ind imellem siver der sårbarhed og skrøbelighed ud mellem sprækkerne her på siden i en grad så græder jeg lidt. Med dig. Samtidig bliver jeg helt paf over at finde et spejl i nogle få linjer på en side i cyperspace. Tak for det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Essie B. Det er jeg simpelthen så glad for, at du skriver. Virkelig, virkelig glad.

      Slet
    2. Det er godt! Jeg sidder så og er ved at dø af skam og såret stolthed over, at jeg har skrevet cyperspace. For fanden altså!

      Slet
    3. Det skal du ikke være ked af. Jeg brugte ordet 'project management' lige før. I en dansk sætning. Jeg har lige været ude og vaske min mund med sæbe.

      Slet
  4. Din stakkel. Jeg arbejder i en oversættervirksomhed. Jeg bliver så inspireret, at jeg gerne taler 5-6 forskellige sprog om dagen, og som min kollega siger, så taler jeg dem alle defekt! Jeg vasker og vasker!

    SvarSlet