15. jan. 2013

Gummi-reol

"Mor. Hvad er en lemming?," spurgte J.
"Det er et hamsterlignende dyr. De færdes i store flokke, der bevæger sig som ét stort dyr. Hvis den forreste i flokken springer ud over en klippe, gør de det alle. Det er derfor, ham i tegnefilmen siger 'så tænk dog selv' til lemmingen.'"

Voksent og klogt lød det, hvis jeg selv skal sige det.
Min forklaring bundede udelukkende i dette billede, som min hjerne trak frem fra sin gummireol, straks den hørte ordet 'lemming' :



Gid alle havde en kildehenvisning i en talebobbel over hovedet, når de forklarede og påstod og fabulerede.

9 kommentarer:

  1. Samtidig med taleboblen vil jeg gerne indføre undertekster. Specielt når emnet er den svære kærlighed, opdragelse, og underlige dialekter!

    SvarSlet
    Svar
    1. God idé! Så behøver man aldrig mere sige "hva'?" på den der retarderede måde.

      Slet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Gary Larsson er GUD! Nu elsker jeg din humor endnu mere. Just saying.

      Slet
    2. Jeg tror faktisk ikke, mit liv havde været det samme uden den er lille lemming med næsten utydelig badering. Og tak for din kommentar, skiblerier. Den vil jeg lune mig på hele dagen.

      Slet
  3. Anonym1/16/2013

    Gummi-reol???
    -Cille.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja. Ok. Den er måske lidt indforstået med mig selv. Jeg forestiller mig, at min hjerne er fyldt med robuste reoler, som jeg trækker fornuft og viden ud af. Og så henne i hjørnet af biblioteket, står der en uformelig og vakkelvorn gummireol i en hidsig farve. Det er f.eks. der, Gary Larsson befinder sig, og det er overrasker mig, hver gang min hjerne går til den reol for at hente viden. Det er lidt som at spørge klovnen i stedet for læreren.

      Slet
  4. Anonym1/17/2013

    Vil gerne se hvad der ellers står på den reol!
    -Cille.

    SvarSlet
  5. Anonym1/24/2013

    ELSKER at der er én, der har redningsbælte på...?! Og ideen om talebobler over hovedet i forklaringssituationer ;)

    SvarSlet