27. jan. 2013

Mandagsflager

1) Min syvårige søn vender pandekager i luften. Han tager også over nu. I køkkenet. Skubber mig væk og siger, at det skal han nok lige klare. Det værste er, at hans pandekager blev noget bedre end mine. Han var manden i huset i weekenden. Fiksede også lige det trælse dørhåndtag. Hvis jeg var alene med ham, tror jeg godt, det kunne blive et lidt forskruet forhold.

2) Jeg kan lave en kødblomst med min tunge. Det kan min søster også. Og hendes søn. Og min søn. Mine forældre kan ikke. Da jeg var barn, var jeg stolt. Nu kan jeg se leden i folks øjne og det blinkende ord: Freak, når jeg en sjælden gang bliver tvunget ud i at vise mine særheder frem.
Det er sgu da mærkeligt. 

3) Gad vide om B griner ægte eller lidt nervøst, når jeg ulmer ’Fryd,’ fordi det danske håndboldhold taber? Jamen, jeg er så ligeglad, at det kammer over i vrede.

4) Jeg vil til San Sebastian.

5) J så nærmest lykkelig ud i går, da han blev inviteret til MGP på lørdag. Jeg klappede i hænderne og råbte jæææææææh. På hans vegne. En lille del af mig, meget lille, blev lidt skuffet. For nu har jeg ikke rigtig en undskyldning for at se det og gå helt vildt meget op i det. For barnets skyld. 
Med mindre lille M…….

6) Åh. Jeg forstår ikke, hvorfor den der stemme efter Borgen skal invitere seerne til at diskutere politik. Eller hvorfor Birgitte Nyborg har en profil på Twitter. Jeg føler mig talt ned til. Jeg bliver endda en lille smule hidsig. Også fordi de i sagen med svineavlerne efter sidste afsnit så råber højt til forsvar: DET ER JO BARE FIKTION. 
For satan da?

9 kommentarer:

  1. en noget fremmelig 7årig.

    SvarSlet
  2. ..Er vild med kødblomsten. Det lyder dejligt ækelt. OG er enig med din kommentar til Borgen. Synes DR skal slappe af.
    God mandag!
    - Lotte

    SvarSlet
  3. Tunge træning er faktisk godt hvis man / børn læsper.... er selv irriteret over at jeg ikke længere kan få tungen til at lave den der rulle på tværs... bare for at vise mine børn det.... mærkeligt som den slags bliver ulækkert som voksen..... elsker stadig legen "gæt en mad" men minimerer den på arbejde....

    SvarSlet
  4. Billede af kødblomsten, tak! Kh Lisbeth

    SvarSlet
  5. Jeg kan forme tungen til et "U", rejse den op på højkant, på begge sider. Men ikke et omvendt "U".. Hvad pokker er en kødblomst??

    Lotte :O)

    SvarSlet
  6. Jeg tror ikke på dig før der er et bevis!

    SvarSlet
  7. Jeg kender en mand uden for Horsens, der kan lave en kødrose. Gæt hvad det er.

    SvarSlet
  8. Kødblomst...fedt...i love it! Elsker når der kommer lidt freak show glamm over det hele. Ellers blir det sku da for kedeligt! Bare frem med kødblomsten...eller...noget...:-)
    Malene

    SvarSlet
  9. Josefine1/30/2013

    Ha ha, jeg kan også, altså det der med kødblomsten. Vækker altid begejstring efter et glas rødvin (eller fem) for så er folk ligesom i det rette humør (og rødvin bringer så fin en farve til blomsten, ha ha.

    SvarSlet