10. jan. 2013

Mere lort i litteraturen!


Jeg skrev for 100 år siden et indlæg om, at jeg langt hellere vil læse om toiletbesøg end kaffedrikkeri i bøgerne.
Siden er det blevet en slags mission for mig, når jeg selv hobby- skriver.
Det kan f.eks. være en passage som denne:

Toiletbrættet er blevet lunkent under mig. I en alder af 63 undrer det mig stadig, hvordan der kan være så meget lort i min mave. Årh, nu har Marit købt lavendelsæbe igen. Blandingen af nylavet lort og syntetisk blomsterduft får mit indre til at bølge kvalmende.
Jeg kigger mit spejlbillede efter i kanterne.
Jeg har store totter hår i ørene.
Jeg klipper dem ikke.

Min skrivegruppe består af en række meget fantastiske og meget forskellige mennesker. En af dem synes slet ikke, at det holder at skrive om lort på den måde. Det tiltrækker sig al for meget opmærksomhed uden at have en reel funktion. En anden laver kampråb sammen med mig og leger med tanken om at lave ’jeg skal skide’- opdateringer på facebook.
Min holdning er klar lige meget hvad.
Og nu må I have mig undskyldt.
Jeg har en postfrokost-aftale med Den Hvide.
Tror den bliver god.

3 kommentarer:

  1. Du skriver fantastisk - og om lort...! For min skyld ingen alarm ;-)

    SvarSlet
  2. Jeg melder mig allerede som køber af bogen. Lort er meget mere interessant end ostemadder og kaffe.

    SvarSlet
  3. Ha! Da jeg læste passagen, var det med Rytteriets Jørgen Leth imitation i hovedet! For pokker det er sjov! :-D

    SvarSlet