13. mar. 2013

Afførings-eventyr

Vi er på den igen. Os og lille M.
”Jeg vil ikke gå med ble længere,” sagde hun, og så flåede vi den af hende, for damen bliver fire til juni, og hendes røv hænger og dingler en halv meter ude over puslebordets kant, og jeg gider ikke tænke på lillebror fra Riget, når jeg skifter mit eget barn. Med samt selvfølgelig, at det kunne være rart for hende selv at mærke lidt underboksestof på sin lille bløde popo.

Denne gang har vi taget en ny metode i brug, som en venindes veninde anbefalede mig.
Jeg har simpelthen lavet et yderst raffineret skema med overskriften ’Lort og tis på toilettet,’ og så får den lille ven et kryds for hvert toiletbesøg. Når der er fem krydser, får hun en lille gave fra en æske fyldt med lyserødt tingeltangel.
Det virker fortræffeligt.
Hvor hun før blev bleg ved tanken om at sætte sig op på det store toilet, ikke mindst for at udgyde bæ, spæner hun nu ud og flår børnesædet af toilettet. Råber: JEG LAVER PØLLER, KOM OG SE og til sidst synger hun: Jeg skal ha´ et kry-yds, jeg skal ha´et kry-yds, mens hun vrikker med sine små skuldre.
Når bølgerne går højt, skruer hun endda bodega-Connie på og råber: ”Nu skal jeg fandme ha´et kryds!”
Med svag jysk accent.

Bevares.
Der har været svipsere og lort, der skulle tørres op, hældes ud, og så videre. Men vi har siden fredag den 1. marts haft tre hele dage uden uheld. Dem skatter vi. For den lille pony har en ret høj frekvens af afføringsudladninger og kan snildt skide fire gange på en dag, så der er rig mulighed for vildfaren pølle i buks.
Jeg tror sgu, det lykkes den her gang.
Men jeg tør næsten ikke skrive det.

Jeg er  stolt af min lille rottehaledame.
Også fordi vi den anden dag havde følgende ordveksling ved aftentide:
Mig: Godnat. Jeg elsker dig, lille Bente.
Hende: Godnat. Jeg elsker også dig, Preben. (Her aede hun mig blidt på kinden)

Alting bliver sjovere fra nu af.




5 kommentarer:

  1. hahahah.

    Held og lykke fortsat. Med lorten.

    SvarSlet
  2. hæhæhæ hun er altså en skøn unge!!
    :-)

    SvarSlet
  3. en tanke jeg aldrig havde troet jeg skulle tænke: 'aii, jeg vil også gerne kaldes Preben af mine unger'... :)

    SvarSlet
  4. Anonym3/13/2013

    Åhh, kunne en komme på aflastningsweekend? Lyder bare som det hyggeligste sted ever.

    SvarSlet
  5. Det lyder til at blive en succes

    Det skal jeg huske (og indføre snarest!- jeg skal bare lige have skaffet en masse lyserødt tingeltangel først)

    - mor til pige på 3 år :)




    SvarSlet