6. apr. 2013

Jeg ved ikke meget

...men jeg ved

At jeg ikke længere kan blive flov. Selvom jeg så sandelig kan have god grund til det, når jeg på tredjedagen på mit nye job sidder der på direktørens kontor. Kuglepennen er tunet og kører lynsnapt hen over siderne i min nyindkøbte notesbog, ørerne er spidse og hjernen brænder gummi af, jeg sidder yderligt, opmærksomt, alarmeret, yderligt og pludselig sejler hjulene væk under mig, og jeg ligger der på gulvet og ønsker, at jeg lige kunne lave et ninjarullefald, og han kommer løbende, nervøst, og jeg sætter mig op og ser, at der er et vindue i kontoret ind til praktikanten, hvis øjenbryn sidder underligt højt oppe i panden og ikke et gram rød spreder sig i mine kinder.
Jeg kigger bare på skrammen på min arm og lytter videre.

At det nok skal blive fint alt sammen for min smukke søn, når han går der ved siden af mig og Rundetårn, og et sindssygt menneske spiller den samme tone på blokføjte igen og igen, mens et hare krishna-optog danser rytmisk larmende gennem gaden, og han spørger: hvorfor synger de ArneArne, ArneArne?, mens han smiler det smil, der gør mig aller aller blødest.

At min datter kan drive mig nok så meget til vanvid med sine råberier, drillerier, hysterier i disse dage, men det opløser sig hver dag i nulpunktet, hvor hun vækker mig ved at ae mit ansigt og putte sin lillebitte krop ind til min.

At man stadig kan vågne op og føle sig sugende heldig 11 år efter man først lagde sig til at sove ved siden af den anden.

At halvandet glas rødvin på en lørdag aften alene hjemme gør mig yderst sentimental.
Eller også var det, fordi jeg læste Mio min Mio for J.

3 kommentarer:

  1. Anonym4/07/2013

    Ja hvad fanden sker der for ham med blokfløjten! Hahahahaha, helt åndsvagt
    Er lidt misundelig på dig, tænk ikke at blive flov mere, sejt!

    SvarSlet
  2. Smelt! Jeg vil så gerne være immun overfor røde kinder, så gi' noget!!

    SvarSlet
  3. Hold kæft hvor er det (undskyld) sjov læsning det dér med faldet på kontoret foran ny chef. Hahahahaha. Og så elsker jeg bare dine indlæg.

    SvarSlet