25. apr. 2013

Lommeuld

*Vi har ikke været ramt af lockouten, selvom vi har et skolebarn. Han har haft fuldt skema næsten hele tiden. Jeg har ikke turdet sige det til så mange. Det gav mig dårlig samvittighed. Godt, at alt bliver normalt igen nu. Selvom det ikke er optimalt for lærerne.
Det skræmte mig, hvor hurtigt det bare blev hverdag, at der stod lærere med gule bånd om kroppen og hørte protestsange på min vej til arbejde.

*- 8årig: Når jeg bliver 10 år må jeg gå alene hjem fra skole, og så får jeg lommepenge, så jeg bare kan købe alt det slik og cola, jeg vil. 
- Mig: Arhhh, det bliver nok ikke HELT sådan. Det er jo stadig os, der bestemmer med slik og den slags.
- 8årig: Jamen til den tid har jeg sgu da fået hår på dilleren og alt muligt, mand.

* Jeg bliver stadig glad, hvis I sender rundkørselsbilleder. Jeg vil selv spejde hele vejen på bededagsferie.

*Jeg ved godt, at det er lidt mærkeligt, at jeg slettede et indlæg forleden, men jeg følte mig pludselig meget nøgen. Jeg troede, jeg ville være ok med det. Det var jeg ikke.
Jeg græder også sommetider lidt i det skjulte, når jeg ser det der børne-bytte-familie-program på DR Ultra.
Så er det sagt. 

*Jeg er fantastisk glad for mit nye arbejde. På alle niveauer.

*Jeg tror ikke twitter og facebook gør noget godt for nogen (: mig), når det gælder om at få ro i kroppen. 

*Jeg løber hver aften nu. Hvis jeg kan komme til det. For søvnens skyld. Men somme tider går det ikke så godt. Så må jeg gå noget af vejen, fordi min mave ikke er helt i topform, og det er svært at klemme ballerne sammen, når man løber.

*Jeg elsker at finde små fine film i krogene af Filmstriben, men i går fandt jeg en fransk en, der var så ondskabsfuld på mavepuster-måden, at jeg måtte lægge mig ind til Lille sovende  M og kramme hende og snuse til hende for at ryste den af mig. 

*Jeg savner at læse bøger. Jeg er så træt. Det er så let med skærmen. Jeg er så forbandet træt af junk-underholdning selvom jeg jo så lige kommer i tanker om, at min egen blog falder i den kategori. Nå. 

*Nu skrider jeg snart til Sverige og maler noget stakit eller støvsuger en væg. 

7 kommentarer:

  1. *Jeg synes du er så sej, at jeg er lidt ked af at du ikke bor her i Forstaden, så ville jeg stalke-befreinde dig. Eller i hvert fald forsøge, for ville nok være for blog-star-struck til at turde.

    God tur øst på.

    SvarSlet
    Svar
    1. HAHAHAHAH starstruck. Jeg er den mindst stjernede og aller mest almindeligt menneskelige, du kan støde ind i. Det kunne være hyggeligt. At støde ind i hinanden en dag.

      Slet
  2. Ha ha ha - er vild med din drengs logik...når man har hår på dilleren må man selv bestemme (sådan er det vel strengt taget i nogle lande?!?!?)

    Og jeg kender alt for godt det med at savne at læse....det er lissom om det andet bare er nemmere. Det er en farlig tendens. Lige som facebook.... (måske jeg burde slette min profil og sige FÅRK DIG til alt det der hejs med at "det er en international og højteknologisk verden vi lever i".
    Jeg vil alligevel hellere leve i 50érne eller 60érne. Tror generelt det var federe dengang. Og mere reelt.
    BUM.

    God lyst med støvsugeren og penslen.

    /Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, ikke 50'erne. Så skulle vi kede os i hjel i vores forklæder dagen lang eller kæmpe en kamp bare for at få lov til at bruge vores hjerner. Men jo, facebook er en prut. Jeg har været afhopper i flere år, og nu er jeg tilbage i folden, fordi vi bruger det til kampagner på mit nye arbejde. Jeg kan sgu ikke så godt lide det. Måske man skulle tvinge sig selv til at læse 10 minutter hver aften for at komme ind i vanen igen?

      Slet
  3. Anonym4/27/2013

    Hvorfor skal væggen støvsuges?
    Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh, fordi der hang store vamle spind og nullerdimser på den og jeg er fan af at bruge maskiner til al rengøring. Knofedt er so last year!

      Slet
    2. Anonym5/01/2013

      Ah, jeg forstår! Godt tænkt så.
      Jette

      Slet