29. apr. 2013

Rundkørsel #4 og Allan

Nina har sendt mig kunst fra en rundkørsel i nærheden af Møn:





Jeg ved ikke, hvad jeg skal sige.
Det ligner mest af alt et færdselsuheld, men det er måske også meget smart, når nu rundkørselskunst er sat i verden for at sikre, at den slags ikke sker. En slags underspillet skræmmekampagne.
Men hvorfor de der børster? Nina mener de ligner toiletbørster. Det giver da lidt krydderi. Men hvorfor står de så ikke inde i midten? Som det er nu, er der jo fri bane til at køre tværs over den lidet charmerende bakke og hamre direkte ind i huset?
Jeg er målløs.
Og siger tak til Nina.

Og til Allan.
Jeg har det jo med at have de her sætninger, der kører i karrusel i min hjerne om natten. I nat var det en mandestemme, der meget højt og vrængende sagde: "Jeg har en lyschdig veninde, der hedder Arrllan."
Jeg bilder mig ind, at det var Brian Lykke fra Krysters Kartel, der sagde det, men jeg ved ikke, hvad han skulle lave i mit hoved om natten. Snarere ligger forklaringen måske i en ganske særlig bog, jeg er i gang med at læse for J. Den hedder i hvert fald noget med Allan, og det er den bedste børnebog, jeg har haft mellem hænderne længe. B og jeg har taget os i at læse frem, når J er kommet i seng.
Det siger sgu ikke så lidt.





5 kommentarer:

  1. Anonym4/30/2013

    "Børsterne" er bøjer. Sådan nogle der angiver hvor man kan sejle og hvor man risikerer at støde på grund. De to bøjer er en nordbøje og en vestbøje og siger noget om, hvilken vej man skal sejle omkring dem. Hvorfor de står i en rundkørsel skal jeg ikke gøre mig klog på :)

    Triaka

    SvarSlet
  2. Anonym4/30/2013

    Man kunne forestille sig, at der udenfor billedets kant gemmer sig en øst- og en sydbøje, sådan at man kan se verdenshjørnerne og ud fra det vælge, i hvilken retning man vil... Det forudsætter selvfølgelig, at man har sejlererfaring og kender til de forskellige bøjer...
    Og måske er det også mig, der bare har brug for at skabe mening.

    SvarSlet
  3. Anonym4/30/2013

    Din sætning fra drømmen fik mig til at tænke på det her klip, første gang et par og tyve sekunder inde:

    https://www.youtube.com/watch?v=f-Kt_kuYVtU

    Bøjerne er måske ikke kunst, men blot nogen der har sat dem der som et gimmick i en brandert?

    :-9
    C

    SvarSlet
  4. kan dog ik diske op m en lystig veninde, men min bedre halvdel hedder allan. lidt har også ret

    SvarSlet
  5. Er det kunst/pynt?!

    Er det ikke bare rod?

    SvarSlet