14. maj 2013

Rundkørsel #5 og sindsoprivende drømme


Stine har sendt en fin rundkørsel. Hun skriver: "Kunstværket ligger omgivet af bløde bakker, som i følge en mand,jeg kender, er smukt, fordi det ligner bryster."Jeg synes i det hele taget, vi har at gøre med nogle fine, runde former, der gør denne rundkørsel ved Aabybro til noget særligt. For som regel er rundkørselskunst virkelig spidst og kantet. Jeg så nogle grelle eksempler i Sverige, som jeg ikke fik fotograferet, fordi jeg sad i spænd mellem de der børn. Men her kommer den bløde rundkørsel: 








Selve kunstværket ligner et afbrækket næb fra en søpapegøje, synes jeg. Eller et udsvuppet øje. Eller en handicappet hasselnød.

Det er med rundkørselskunst som med andre menneskers drømme - søvndyssende på kanten til det øretæveindbydende. Derfor synes jeg, det er på sin plads at fortælle, at jeg vågnede med et sæt, arrig, fordi nogen i min drøm tvang mig til at kigge direkte op i stjernen på en oppustelig Peter Plys. Inden da havde jeg drømt noget ekstremt sindsoprivende. Jeg var på restaurant med Louise og Charlotte. Charlotte havde nogle strømpebukser med til mig. Men så kunne jeg ikke finde dem, og så skulle jeg lede oppe og nede i, hvad der føltes som en halv time i drømmen, og det er længe. B vågnede med et sæt kl. kvart i seks, fordi han kom i tanker om en bog, han skulle aflevere på biblioteket. 

Jooooo, der er skam action på drengen hjemme hos os. 

2 kommentarer:

  1. jam..
    jeg fortæller ALLE om mine drømme, også på FB. og meget udførligt :D

    (ja det er dræbende kedeligt, medmindre man var der selv)

    SvarSlet
  2. Det er noget med at man kan se nordstjernen hvis man kigger op på himlen igennem skulpturen... det er sgu da okay smukt!

    SvarSlet