11. maj 2013

Vanvid, sprøde maj og et spørgsmål om skæg

Mig. Mellem mine to børn i bilen. I FEM TIMER.


Man kan tælle til 1, før lille M begynder at synge, når bilen først er i gang. Hun stopper ikke, før hun falder i søvn, og det gjorde hun ikke. Hun synger sådan:

JAMAICAJAMAICAJAMAICAJAMAICAJORDBÆRLORTlussingerkangodtgøreondtlussinglussinglussinglussingfaxekondierendejligsodavaaaanfaxekondifaxekondifaxekondifaxekondiminfarminfarminfarharspistminefødderfaxekondijordbærlortostelortlortlortlortlortlortlort.Ostostostmnstrebrorallebørneneibussenvilhaveettrommesættrommesættrommesættrommesæt.lort.

Melodien er den samme. HELE vejen igennem. Og den er ikke avanceret. 

J siger lyde. Trommer på benene. Siger tischtischiiiiiiiitischtischiiiiiiiitischtischiiiiiiiitischtischiiiiiiiitischtischiiiiiiiitischtischiiiiiiiitischtischiiiiiiiitischtischiiiiiiii. Synger højt, her dufter af bacooooooooooone. WHOOPWHOOPlydenafpolitiWHOOPWHOOPlydenafdesvin. 

Så smider de ting på hinanden, og jeg sad og drømte om lov til at krølle dem sammen som små papirkugler og kyle dem ud af vinduet. 
Men så fik jeg dårlig samvittighed. For de nussede mig også på armene og var nuttede, og vi var på vej ud i det blå med svigermor på forsædet, og maj er så sprød. Det brusende, alle farverne, anemoner i tusindvis. Det gør mig glad på samme måde som en svømmetur i havet. Det er rensende og lykkebrusende. 

Nossenbaden var fin. Astrid Lindgrens Verden var fin. Alt var fint. 

Og midt i det hele er jeg sådan kommet til at tænke på de der mænd med kæmpe stort hipsterfuldskæg. Hvordan mon de gør? Vasker de det med shampo og balsam og føntørrer de det mon for at få det til at se så fluffy ud?

4 kommentarer:

  1. Jeg har også tænkt på det!

    SvarSlet
  2. Fem timer! Tænk at du overlevede. Jeg var ved at blive vanvitttig af blot at læse om det, og vil derfor takke for afslutningen, der fik sat en brat stopper for pinen.

    SvarSlet
  3. Min kæreste er ikke særlig meget hipster, så jeg ved ikke om det gælder. Tror mere han bare glemmer at studse skægget, og pludselig en dag når han husker det, ryger det hele på en gang. Det er som at få en ny kæreste. Men, det er ikke det vigtige, det vigtige er at han vasker det med shampoo. Jeg håber denne info gjorde noget godt for dig.

    SvarSlet
  4. Min lillebror har stort fuldskæg. Ikke fordi han er hipster (meget langt fra faktisk...) men fordi han er pilskaldet (tabte håret som 20-årig) men har til gengæld masser af skæg (og ryghår...) og så er han meget tyk, så det store mærke skæg dækker ligesom alle hagerne. Han vasker det bare med shampoo. Han skriver det altid på sin ønskeseddel; shampoo. Og så tænker man, det er da underligt, han er jo skaldet. Men det er altså til skægget. Jeg tror aldrig han har føntørret det. Måske gør rigtige hipstere det?

    SvarSlet