25. jun. 2013

Ting, jeg ikke forstår

1) Hvorfor børn i alle aldre insisterer på periodevis pattesnak?
Jeg gjorde det selv. Hold op med at snakke babysnak, sagde min mor, og jeg syntes, hun var led.
Nu siger jeg det samme til mine børn, når de kører deres læspe-gugugaga-show, og jeg synes, jeg er mild. For inde i hovedet siger jeg meget grimmere ting.

2) Hvorfor vi/nogen har så travlt med at fylde så meget som muligt i verden og råbe højt og blive set, når det er udfordrende nok at udfylde det lille rum, man har skabt sig?

3) Hvorfor det gør mig nærmest lykkelig, at ordene på børnehavens whiteboard "Cykler og løbehjul må ikke stå under trappen" hver dag er ændret til noget nyt. Tå under rappen fx. Det er kun voksne, der kan nå den tavle. Måske er det glæden ved stadig at være utidige børn lige under al voksen-huden.

1 kommentar:

  1. Har det nogensinde været 'under fjappen'? ;o) Jeg irriteres også voldsomt over babysprog, og når han lægger hovedet op af mit ben og siger 'Mimi' (mor), skammer jeg mig over hvor irriterende jeg synes det er ...

    SvarSlet