28. aug. 2013

Jeg tænkte på,

-at hun sikkert er meget gladere end alle andre, hende den lille dame, der dansede foran Kirkens Korshær sidst på eftermiddagen. Hun havde grøn klovneparyk på og en skinnende, orange nederdel. Fødderne var nøgne, og hun tog dansetrin, der blandede salsa med almindelig dansegulvsdans, måske var det Zumba. Glad var hun i hvert fald. Tror jeg. 

- at det måske – måske ikke – kun er mig, der tænker ’fisse’ når jeg ser en bluse med et mønster eller en åbning for eller bag, der har den særlige form, hvor to halve cirkler er blevet presset sammen til noget langstrakt. Med læber. Jeg tænker også meget på, at fisse nu hedder Gina, eller det gør det ikke hos mig, men hos nogen, og min chef mødte en, der hed Ginna for leden. Med to n’er! Sagde hun, men hun hedder jo Fisse ligegyldigt, hvor mange n’er, der er. 

-at det da for helvede er typisk mig, at kaste mig over en nymodens kur som 5:2, og jeg prøvede virkelig i tre uger, jeg fastede i alt 7 gange.  Det var da meget sjovt. Jeg lærte i hvert fald, at man ikke behøver at æde hele tiden. Men jeg blev så pisse sur af det. Og min hjerne svigtede, jeg kunne ikke tale ordentligt på mit arbejde. Og på de dage, hvor jeg godt måtte spise, åd jeg som en ko, for nu skulle jeg fandengalme have noget i skrutten. Så det kan da godt være, man lever længere, og det er skide sundt. Men hvem gider have et liv, hvor man opfører sig som en bitter senil allerede som 37 årig, og hvor kiloene bare kommer flyvende i klamme dej-frisbees og lægger sig alle mulige steder på kroppen, fordi man har totalt fråderen 5 ud af 7 dage. Jeg droppede kuren i fredags. I går dumpede den bestilte bog om kuren så ind af døren. Fedt.
 Hvis der er nogen, der vil have den, kan de bare sige til.


5 kommentarer:

  1. Kan jeg ikke købe den bog billigt af dig... Jeg er hoppet med på bølgen og har endnu ikke haft rygrad nok til at faste en eneste hel dag... Måske kan bogen hjælpe?

    SvarSlet
  2. Du må få den. Send mig en mail med din adresse, så ser vi, hvornår jeg lige kommer på posthuset. Måske faktisk i morgen.

    SvarSlet
  3. Tror du definitivt aflivede min nysgerrighed efter at prøve 5:2, som åbenbart er det nye stenalder/rawfood/kernesund-mig her og der.
    Hvornår hipes den lettere slaskende, sporadisk mascarabrugende, særdeles casualklædte mor, hvor kuren er chokolade, kaffe, boller i karry og en kold aftensøl i ny og næ? Åhhh hvor skal jeg være firstmover så:-)

    SvarSlet
  4. Nu har jeg kun fastet med mad, og jeg kan trække mine bukse ned uden at lukke dem op.
    Til gengæld skal man virkelig undgå websites (politiken.dk) og ugeblade, og gammeldags krimier , hvor mad nævnes/vises. Jeg bliver virkelig sulten af madopskrifter, også selvom det er Camilla Plum/Brdr Price, der tilbereder indvolde, fisk eller den slags, som jeg er for kræsen til at spise.

    Jeg tror egentlig ikke de der faste-, palæo og hvad de hedder kure er gode for ens krop- men man skal da nok tabe sig! Den anden gang i mit liv, hvor jeg tabte 13 kg, åd jeg og fik virkelig god og megen mad. Men den havde jeg selv sammensat- efter at have læst bibliotekets cirka 3 hyldemetre igennem. Det var anstrengende, men pga af for højt blodtryk og rygestop, skulle der ske noget. Intet var forbudt (det virker memlig rigtigt dårligt i det lange løb), men nogen ting måttet jeg mere GERNE end andet.

    Men jeg spiste specifikt for at komme ud af mit for høje blodtryk, det duer ikke som et generelt råd- (Udover- spar på salt, lakrids, alhokol- lad være med at ryge- og spis meget melon, spinat, bønner og...)

    Damn- jeg burde have været en kost-guru og have tjent kassen.

    Mvh
    Tine

    SvarSlet
  5. Anonym9/03/2013

    Uh, det nye navn Gina om vagina er ikke lige min kop te. Er det ikke lidt synd for alle dem, som har fået pøset vand på hovedet i døbefonten og faktisk hedder Gina? Men nu ikke så synd, som for min kærestes kvidelige kollgea fra Sverige - hun hedder Klitta!

    SvarSlet