13. aug. 2013

Ting, jeg ikke forstår

  • Hvordan jeg kan glemme et par tisseunderbukser i størrelse fire år i min jakkelomme i over en måned. Nu er de smidt ud. Fy for den. 
  • Hvorfor jeg er allermest stædig og påståelig med ting, jeg ved, jeg ikke er en haj til. F.eks. tal og at finde vej. Forleden var vi til koncert, B og jeg, og så blev jeg ved med at påstå, at der var nogen, der havde taget vores pladser, og en mand kom og lyste med lommelygte og nej, vores pladser var lige ved siden af dem, føj, hvor var det akavet og pinligt, og stakkels B. Han stod der med sin øl og prøvede at nul-eksistere. 
  • Hvorfor ham manden på scenen til koncerten hele tiden skulle løbe ind og samle flasker og håndklæder op på sådan en åndssvag måde. LYNhurtig hen og tage den flaske og hold kæft, jeg er vigtig, og så helt vildt hurtigt tilbage og sidde på hug. Det var sgu da ikke en tennisturnering. Og jo, vi kunne sagtens se dig, Hansemand. 
  • Hvorfor jeg er så bange for alt, hvad J foretager sig. Går alene til skole, f.eks. I går fik jeg så mange skrækscenarier på min kontorstol, at jeg måtte ringe til fritten for at sikre mig, at han ikke var kidnappet, myrdet eller forsvundet op i den blå luft. Han var meget tydeligt pinligt berørt over mig og sagde farvel midt inde i min sætning. Forleden sprang han ud fra tremetervippen i svømmeren, og jeg råbte og klappede som en evnesvag søløve i badedragt, og alle kiggede på mig og tænkte, så hold dog kæft, men inde i mig døde jeg lidt. Han er sgu da alt for lille. Han sprang seks gange i træk, og han så lykkelig ud hver gang. Han er otte. Hvorfor interesserer han sig ikke for noget, hvor man er inde i noget flamingo på en helt stille måde? 
  • Hvorfor børn ikke hører efter, hvad man siger til dem. 
  • Hvorfor jeg altid skal kaste mig ud i nye *spændende* slankeprojekter i stedet for bare at slappe lidt af. Nu er jeg naturligvis i gang med det nye smarte: 5:2, hvor man semifaster to gange om ugen, og jeg bliver lidt hidsig og mærkelig af det. Det er som om, min hjerne laver underlige loops. Forleden skulle jeg forklare, at der ligger en god restaurant ved siden af Bang & Jensen, og så kom jeg til at sige Jensens Bøfhus, fordi min hjerne ligesom sortnede lidt og ledte mig på afveje. Jeg gider godt tabe lidt kg, men fandme da ikke mit sprog. Giver den to uger. Så vil mor her se resultater. 

7 kommentarer:

  1. Årh det er fandme sjovt. Evnesvag søløve i badedragt - jeg tørrer lige øjnene. muååhåhåhåhå

    SvarSlet
  2. Åh, Maria, jeg elsker dig lidt. Der gjorde du lige min tirsdag bedre.
    Og jeg har forresten en rundkørsel til dig. Sender når jeg er færdig på arbejde i aften

    SvarSlet
  3. Så længe du ikke foreslog Jensens Bøfhus i stedet for Bang og Jensen er der stadig håb. Tror jeg.

    Tak for godt grin!

    SvarSlet
  4. Ha! Du var til Cat Power koncert. Det var jeg også. Da tennisdrengen havde været inde første gang kunne jeg slet ikke slappe af. Ikkevælteflasken ikkefaldeiledning kørte i rundhyl i mit hoved -for så ville han jo komme spurtende igen og lade sin hektiske ordne-ordne forstyrre det hele. Syntes du det var en god koncert? Jeg tror det er noget af det mærkeligste jeg har oplevet (og nu håber jeg virkelig det var den koncert du var til, for ellers virker denne kommentar lidt off)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det var ikke Cat Power. Det var Gnags.....
      Ej, du har ret. Jeg havde aldrig hørt hende live før og er ekstremt stor fan. Min kæreste har hørt hende flere gange, hvor hun har været så fuld, at det hele faldt fra hinanden. Jeg kender ham, der arrangerede koncerten, og han sagde, at han aldrig har lavet koncert med hende, hvor hun var så stabil. Så lad mig bare sige, at mine forventninger ikke var så store. Jeg syntes det var fantastisk. Hun er fabelagtig og virkelig virkelig underligt. Det var også lidt anstrengende, fordi man netop var bange for, at hun ville falde i ledningen eller brænde sammen. Og så det der med, at hun løb ud. Ham jeg kender afslørede, at hun simpelthen var ude for at få selvtillidsboosts. Jeg syntes, det var så fint, at hun er så menneskelig og usikker og underlig samtidig med, at hun har så fantastisk en stemme. Der fik du den lange version. Sjovt, at du også sad og hadede lidt på tennis-Hans.

      Slet
  5. For det første...jeg elsker dig sku Maria - åååh nogle gange tror jeg det er sådan en som dig der bor inde i mit hoved. Når hovedet føler sig sårn lidt underlig og sød og forvirret og kærlig på samme tid. :-)
    Jeg har aldrig hørt Cat Power så nu sidder jeg (som i LIGE NU!!!) og hører "Lived in bars" på yuotube...my gooood - fantastisk :-)
    Kh. Malene

    SvarSlet
  6. Anonym8/18/2013

    Noget stille i flamingo :-) fedt skrevet!!

    SvarSlet