30. sep. 2013

Mennesker. Og så de gamle kællinger igen.

I dag så jeg en gammel dame halse afsted med sin rollator for at nå en bus. Hun bevægede sig i sneglefart ude på vejen, og bussen var på nippet til at køre. Så kom der en dreng løbende med skoletasken hoppende på ryggen. Han var vel ca 12. Han kom op på siden af damen og råbte; skal du med bussen?, hun nikkede, stadig halsende, og så spurtede han hen til bussen og fik den til at vente. Det er sgu da sødt.
Senere skulle jeg på Skydebanen med lille M, men hun havde tisset i bukserne, og der blev et værre skrigeri, og jeg måtte bære en skrigende tissebuks tilbage til min cykel. Der stod en flok mennesker med nogle nøgler i hånden, som en eller anden idiot havde ladet sidde i cykellåsen. Kæft en spasser. De kom bekymrede hen imod mig og spurgte om det var mine, og det var det jo så, og det er sgu da sødt!
I går cyklede vi en tur ud til det store skib på langelinje. Der er et sted, hvor man kun kan komme igennem en blind vej via fortovet, og ALLE cykler der. Det gjorde J og jeg også.
Så kom der en ældre dame flyvende ind fra siden med et: Man må ikke cykle på fortovet!
Da voksede en drage op inde i mig og spyede de rammende og totalt street-ord: PAS  DIG SELV.
Dertil svarede damen med ro i stemmen:
Jamen det er da noget værre noget at cykle på fortovet. Og så foran sine børn.
Ej, men for helvede. Det er sgu da ikke sødt.
Bagefter måtte J love mig at sige kraftigt til, hvis jeg nogensinde skulle gå hen og blive sådan.
Jeg. Kan. Ikke. Lide.Dem.

5 kommentarer:

  1. Anonym9/30/2013

    Trøst dig med at de snart dør!
    -Cille.

    SvarSlet
  2. Bitre gamle damer er ikke værd at spilde sin tid på! Men nogle af de gamle damer er altså søde!

    SvarSlet
  3. Godt at der i det mindste findes 12-årige behjælpelige drenge så..

    SvarSlet
  4. Bitter og bitter, hun havde jo sådan set ret.
    Nu cykler jeg selv en del i Kbh og bliver dagligt forundret over hvor æidt hensyn cyklister generelt viser andre. Min all time værste var dog de to mødre på hver deres ladcykel som side om side sneglede sig ned ad Nørrebrogade med deres ligeledes ens latter og unger på ladet mens de lystigt passiarede. Så måtte vi andre pænt vente mens de bemægtigede sig cykelstien, en pæn henstilling blev mødt med sure miner uden antast til at gøre noget ved det, der røg det sgu også ud af mig at de burde finde en cafe i stedet, så vi andre kunne komme frem i et nogenlunde selvvalgt tempo. Og jeg er kun 44;)

    SvarSlet
    Svar
    1. :-) ladcykler pisser også mig generelt af. Og jeg er med på, at alle kører råddent, inklusiv mig selv. Men her var det bare så åbenlyst, at hun vrissede bare for at vrisse, og vi var ikke i nærheden af at genere hende rent fysisk. Samtidig synes jeg, det er vildt grænseoverskridende, at hun begynder at blande sig i min børneopdragelse. Jeg er også engang blevet kaldt sindssyg heks af en gammel dame, fordi jeg skulle over en vej med min barnevogn, som jeg så fejlagtigt stak lidt ud i trafikken for at se mig for. Det ragede ikke hende, og det er det, jeg bliver harm over.

      Slet