11. okt. 2013

Absurde øjeblikke

1) Lille M og jeg går til dans. Sådan noget dans, hvor man skal lege, at man er et træ og den slags.
Hun skulle tisse midt i det hele. Ude på toilettet vimsede små balletpiger rundt i stringente skørter og med knold på toppen af deres bittesmå hoveder. Lille M sad på tønden i sin flamencokjole og flerfarvede vindbøjler, der er hendes navn for leggings. Hendes hår var uglet, og hun lignede en lille sigøjner, og med et råbte hun højere end højt JEG SKAL LAVE LOOOOOORT ud over alle de lyserøde piger. Dér elskede jeg hende lidt mere.

2) I går var jeg ved lægen. I underetagen er der et ældrecenter, og jeg ved ikke, om det bare er noget, jeg bilder mig en, men der lugter altid lidt af min mormor og morfar, sådan lidt brun sovs og kartofler. Jeg ville ønske, jeg havde taget et billede, for der var en plakat i opgangen, der var helt fantastisk. Det var en reklame for GRÆSK AFTEN. Vi servere græsk mad, stod der - uden det r, man så gerne vil have skal være der. Og så var der et lille billede med teksten - vi skal danse ZORBA the greek-dans. Jeg ville så gerne se det. Gamle mennesker i en aura af feta og Zorba.

3) Jeg stod helt fredsommeligt og tømte postkasse. Der var en bog, nogle aviser og en masse crap. Det tog jeg under armen, og så BANG fik jeg en opslagstavle i hovedet. Det gjorde nas, men jeg er lidt stolt af at have prøvet det. Jeg tror ikke, det sker for så mange.

4) Mine børn har fået en uvane, der måske kommer af, at jeg fortalte, at jeg som barn  HADEDE, når min søster sad med bar røv i min stol, på min seng, i det hele taget. Nu løber de nærmest hver eftermiddag ind i vores seng og tager tøjet af. De spreder ballerne og stempler deres små røvhuller ned på vores lagen. Det er absurd på en virkelig ækel måde, og jeg vil simpelthen ikke finde mig i det mere. Det har jeg også sagt. Og truet med, at jeg snart stempler min kæmpe røv ud over hele deres seng og hovedpude og bamser. Freaks.

9 kommentarer:

  1. Fik lige læst punkt 2 forkert: "I går var jeg ved lægen. Underetagen er et ældrecenter, og jeg ved ikke, om det bare er noget, jeg bilder mig en, men der lugter altid lidt af min mormor og morfar, sådan lidt brun sovs og kartofler"......Og så var det jeg glædede mig til at finde ud af hvad der var galt med dit underliv.....Tror du lige jeg er skuffet nu? Hahahahaha

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha tænk og rende rundt med et ældrecenter som underliv. Det må for alvor være en slap skede!!!

      Slet
  2. Åh hvor fedt... Min Max råber altid dejligt højt "jeg skal lave loooooort" især på de mest upassende tidspunkter. Men for mig er det altid et passende tidspunkt. og dengang han tissede midt på blachmanns græsplæne var jeg ekstra stolt.
    Han har lært sin lillebror at sprede ballerne og stikke røven op i hovedet på mig mens de råber "lave lort, lave lort, lave lort!" Virkelig ækelt! Jeg kvitterer selvfølgelig med atr holde dem og prutte på dem... Det er da klart.

    SvarSlet
    Svar
    1. Da B gik på frit pruttede de ned i flasker, holdt hånden for og tømte den brune gas ud i fjæset på piger, de holdt fast. Den kan du jo også prøve. Min søster pruttede engang i en kop og flapsede det op i næsen på mig, åh nej. Du bringer vamle minder frem, Katrine. På den gode måde, altså....

      Slet
  3. Åhh hvor har jeg dog grinet, under dynen så jeg ikke vækkede den to årige. Tak :)

    SvarSlet
    Svar
    1. :-) Du skal være glad for, at din to-årige stadig har ble på - så kan du sagtens grine, jo. Vent du bare! Den slags klamme tendenser breder sig som steppebrande i den samlede sekt af danske børn!

      Slet
  4. Fis på deres hovedpude, lige inden de skal i seng. :-)

    SvarSlet
  5. åårhh det føles som år siden jeg har været forbi din skønne blog. Måske er det også det? Men du har altid ligget på min Bloglovin-liste. Jeg er bare blevet så doven at jeg kun lige se blogsene med billeder du ved.. Men nu skal jeg stramme op, for det her er så meget mere givende! Elsker at din datter vil hedde Kinky og synger om Jesus :D Så sjovt
    Men eehm.. nu er det nok bare mig, men det med det "r" i græsk..det forstod jeg ikke :(

    kh Lene Nehlsen som engang havde en blog der hed Prinsessensmor (back in 07/08) og nu har duftverket.dk/blog og niftybynehl.wordpress.com OG ikke mindst så er jeg en del af Marinadens "harem" og derigennem fik jeg lige reminder om, at jeg da hellere måtte smutte forbi min gamle yndlingsblog - du har min startside engang! :D
    Tak tak

    SvarSlet
  6. Tak for din dejlige kommentar. Tænk, at jeg har været nogens startside! Jeg elsker, at Marinaden er tilbage!

    SvarSlet