8. nov. 2013

Kys til Valby Langgade

I dag cyklede jeg på arbejde ad Valby Langgade. Det havde jeg stor morskab af. Jeg ved ikke, om der er en lillebitte borgmester, der trækker i snore inde bag Valby Langgade og sørger for at holde humoren oppe, men jeg grinede, til Living Tissekone (altså min cykel) nærmest hikstede sig vej frem.

Først så jeg et stort skilt uden for IRMA, hvor der stod ASIATER SØGES til butikken. Der gloede jeg godt nok lige en gang. Er det politisk korrekt samtidig med, at det er diskrimerende og bare helt utroligt sjældent set, eller hvad, hå? Da jeg kom nærmere stod der godt nok assistance søges, men alligevel, mand.

Så kom jeg forbi STORE ROBERT. Der måtte jeg også le. Bare fordi navnet er fantastisk og fordi, jeg kom til at tænke på min veninde og jeg. Vi var på barsel og havde ondt af os selv, fordi vi ikke havde sovet. Så vi gik i bageren og købte en formkage, som vi delte der midt på fortovet. Vi åd og åd, mens kagesavl løb ned af vores fortvivlede kinder. Pludselig så vi, at vi stod netop og just præcis lige uden for STORE ROBERT, og så kiggede vi på hinandens tygge guffekinder og grinede, til vi pissede i bukserne. Eller jeg gjorde i hvert fald. Lidt.

Dernæst var jeg så heldig at komme forbi CAFÉ PHENIX. Jamen herregud da sikke et navn. Jeg ville elske, hvis vi gjorde den slags mere. MALLÅRKA. NYW JÅRK. SAN FRANGSJISGO.

Og så lige omkring Spinderiet ligger der en tøjbutik, jeg simpelthen MÅ ind i en dag. Alene af den grund, at den hedder MONGUL. Jamen, det er da et smukt navn.

Til sidst drejede jeg ind ad en sti, hvor jeg måtte stoppe og tage et billede, for det jeg så fik mit hjerte til at forme sig som et spørgsmålstegn og svulme over af kærlighed til Valbys upræcise betegnelser. Her oven i købet i to ord, og for første gang i mit liv finder jeg faktisk den fejl charmerende.

Jeg vil hermed gerne takke den lille borgmester, der trækker i tråde. Fortsæt det gode arbejde. Du har min stemme til kommunalvalget.



2 kommentarer:

  1. Tak for turen. Valby ER i særklasse

    SvarSlet
  2. Hell,den Lille borgmester må få min stemme til præsidentvalget,hvis han stiller op! Især hvis han står bag store Robert,den fantastiske forretning,som jeg engang på den anden side af barsel og søvnløshed havde nedtur over,var det eneste sted,der fandtes tøj,jeg efterhånden kunne passe.

    SvarSlet