29. dec. 2013

2014 er et holdkæftbolche -

- har jeg besluttet. Det er tid til, at jeg tier lidt stille. At jeg sætter lidt prop i den beholder af mundtlige og skrifttlige udgydelser, der er mig, og lader ordene fylde mig selv op i stedet for at flyde op og ud over det hele.

Det betyder, at dette er mit sidste indlæg i Maskinrummet.

Selv om ord er gode, kan de ikke beskrive, hvor glad jeg har været for at have dette rum og for jer, der delte det med mig. Tusind, tusind tak.

De allerbedste hilsner
- en nu pensioneret Maria Maskinmester

34 kommentarer:

  1. Åhhhh øv! Holdt nu så meget af dine ord. De rammer plet og er fulde af god humor midt i nogetcder indimellem er alvor.
    Nåmen nyd pensionstilværelsen!
    C

    SvarSlet
  2. Det er simpelthen ikke i orden det der. Jeg indkalder til fakkeltog i morgen kl. 12 Enghave Plads. Vi er nødt til at protestere mod en så absurd og egoistisk beslutning, som kommer til at ramme os alle!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er med dig!

      Slet
    2. Jeg er også med her!! Gider du godt lige komme på HELT andre tanker, Maria? TAK!

      Slet
  3. :o øv øv! håber du nyder bolcherne.

    SvarSlet
  4. Åh nej! Noooooo, det er fanme for sørgeligt. Håber du vender tilbage en dag! Kh

    SvarSlet
  5. Pis Maria... Hvad skal jeg så læse og frydes over jævnligt? Det er ligesom hvis en ven siger at nu gider hun ikke være venner mere. Kniv i hjertet, lige der.

    SvarSlet
  6. Pis Maria... Hvad skal jeg så læse og frydes over jævnligt? Det er ligesom hvis en ven siger at nu gider hun ikke være venner mere. Kniv i hjertet, lige der.

    SvarSlet
  7. Øv. Jeg kommer til at råsavne dig og dine ord

    SvarSlet
  8. Øv det gids jeg da ikke....... men jeg har i hvert fald været glad for at lære dig kende og jeg håber du ikke kan holde dig fra tasterne alligevel, så jeg parkere dig lige i venteposition. Kh. Lene

    SvarSlet
  9. Åh jeg kommer til at savne dig og maskinrummet. Tak fordi du har delt dine ord og tanker. Og så håber jeg du en dag åbner et nyt maskinrum - eller måske en hel boreplatform - hvor man igen kan følge dig. Pøj pøj med 2014 und alles

    SvarSlet
  10. Det lyder fa'me som den kedeligste leg, du længe har fundet på!!

    Jeg ville gerne deltage i tidligere nævnte fakkeltog, men der er lidt langt herfra det mørke jylland.. Jeg tænder et stearinlys og sender en tanke..

    Træls!!

    SvarSlet
  11. Nå!
    ...nå....

    Piv.

    Du vil godt nok være savnet.

    HemmeLine

    SvarSlet
  12. Æv, vil savne din blog.

    SvarSlet
  13. øv øv øv. Du har været meget inspirerende og underholdende. TAK for det! Og held og lykke fremover.
    - Signe

    SvarSlet
  14. Åh nej hvorfor nu det?
    Jeg vil også savne dig
    Macu

    SvarSlet
  15. Øv.
    Men det frigiver en masse skriveenergi at lukke blog - så jeg glæder mig til at læse den roman du får skrevet i 2014!
    Men nu jeg ikke får en dosis dig på blog mere, bliver vi altså nødt til at mødes og drikke vin... Snart!

    SvarSlet
    Svar
    1. Superheltemor - du er også savnet! Det bliver Maria også i lige så høj grad. Håber I får lyst til at blogge igen engang når ungerne er større.
      Hilsen en trofast læser
      Annette

      Slet
  16. Trine B12/30/2013

    Kære Maria
    Dette maskinrum er et af de mest nuancerede og røvenudafbukserne-velskrevne steder i blogland, og derfor er det svært ikke at bliver ret ærgerlig og trist til mode over den besked. Du har jo med garanti tænkt det igennem tusind gange, men jeg håber alligevel, at du kommer til at savne det og vender tilbage. Tak for dejlige ord og grin - og kom godt ind i 2014

    SvarSlet
  17. Åh nej, åh jo. Tror godt jeg forstår hvad du mener og vil, og jeg ved du kan (alt!). Du bliver savnet her. skovkys fra mig til dig

    SvarSlet
  18. Tak for nu.

    Hilsen en tidligere wordfeud-modstander

    SvarSlet
  19. Nejjjj, hvor er jeg trist over den beslutning (selvom den selvfølgelig er din alene)! Din blog er den eneste, jeg har fundet på det store internet, hvor jeg må læse sætningerne om og om igen! Simpelthen fordi de smager så godt i mine øjne, både første, anden og tredje gang jeg læser dem! Dine blogindlæg kan læses mange gange, fordi dine sætninger og ord er så godt flettet sammen, så legende, så lækre. Jeg har aldrig læst noget, der på samme måde gav mig en følelse af at spise slik med øjnene.
    Tak for gode grin, finurlige ord og indlæg, der har været dejlige at læse! Held og lykke med det hele og godt nytår!
    Med venlig og sørgmodig hilsen,
    Ida Jensen

    SvarSlet
  20. Anonym1/01/2014

    NOOOOOOO!!!
    Det er jeg simpelthen så ked af at høre. Men ja ja, helt forståeligt, og bla bla bla. ;-)
    Jeg har læst hvert eneste indlæg fra dig og har elsket hvert et ord! Som i virkelig ELSKET!
    Jeg vil savne din blog, virkelig meget. Jeg håber dit liv bliver som du ønsker det.
    Mange tanker og high five fra
    Cille

    SvarSlet
  21. Ej, vil du så lige holde op med det!! Tror du er kommet til at bytte om på nytårsløjer og aprilsnar!!!???!?!???

    SvarSlet
  22. Jeg vil savne dine indlæg!

    SvarSlet
  23. Anonym1/02/2014

    Men hvis du nu udgiver roman eller noveller eller hvad ved jeg ... hvordan skal man spå vide, at det er dig? Siger du så i interviewsene, at du plejee at have den her blog? Så man bare skal følge med i avisernes bogtillæg?

    SvarSlet
  24. Av. Havde ingen nytårstømmermænd, men dette må være en ordenlig røvfuld tømmermandtæsk! Jeg kommer til at savne din helt særlige usminkede hverdagspoesi. Du kan noget med ord, som fænger, løsner og giver mening. Jeg håber du en dag får lyst til at være sjakbajs i maskinrummet igen og hvis ikke, så tak for dine helt igennem fantastiske formuleringer og glansbilledkrakelerende ærlighed. Kh L

    SvarSlet
  25. Jeg vil savne dine ord, men håber på at støde på dem i et andet format. Godt otium til dig!

    SvarSlet
  26. :-o

    Jeg er ikke klar. Kan jeg så komme ind i dig? Altså, der hvor ordene så vil fylde op.

    Tak for dig.

    SvarSlet
  27. Jeg er stadig helt muggen ved din beslutning... øv sgu!

    SvarSlet
  28. Anonym2/26/2014

    Kære Maria
    Du må bare ikke lukke den her side ned. Jeg er fuld af forståelse for din beslutning og vil savne dine anskuelser og lækre formuleringer. Jeg vil bruge siden her når jeg mangler inspiration, til ord, følelser, et højt grin og liv der skal leves. Hav det rigtig godt og pas på dig og dine.
    Hilsen Annette

    SvarSlet
  29. Men nu er det 2015 og så kommer du vel tilbage?

    SvarSlet
  30. Anonym1/05/2015

    Kom nu....? :o)

    SvarSlet
  31. Anonym2/24/2015

    Ja, hvad så nu, hvor 2014 er spist og fortæret og væk??? Kommer du ikke lidt tilbage??
    Kh Jette

    SvarSlet