4. dec. 2013

Sci fi street mekka mother fucker snap wifi

J er til parkour. I STREET MEKKA. Jeg sidder oven på og skriver på min ipad. Fra højttalerne brager  PAIN af future feat. Pusha T, det ved jeg, fordi jeg bruger min Shazam-app til at aflytte med. Jeg har altså min ipad på skødet, mens min iphone ligger på bordet. Nu siger Shazam, at vi hører S.N.I.T.C.H med Pusha T og Pharrell. Jeg høretelefoner i ørerne, fordi jeg kigger på projektværktøjer, gennemgange på videoer, manden der lægger stemme til lyder som om, han har mad i munden, mens han taler. Nede under spiller de basket. J svinger sig i metalstænger. Jeg kan ikke så godt lide pusha T, men jeg ville heller ikke kunne læse her. Nogen sidder i sofaen og læser, mit hjerte banker lidt, nu er der nogen, der klapper, og mine fingre trykker sig rundt på bogstaverne, og ro på. Pause i musikken. Kun boldens dunken. Jeg kigger på uret. På min telefon. På min ipad. Der hænger tre t-shirts på et kosteskaft i loftet, det forstår jeg ikke, er det er street-tegn, jeg ikke kender? Jeg er i den aller øverste del af min hjerne, jeg udnytter to procent. Ovre på den anden side af basketbanen sidder en ældre dame med nederdel og ankelsokker, og jeg får lyst til at ligge helt stille i et lyst rum på knasende sprøde lagener og lade mit hoved være i fred, så tankerne tør komme ud af deres huller og ikke blive til betændte muldvarpeskud, nedgroede negle, hår, der altid bliver lige under overfladen.
Nu hører vi Kanye West Jesus Walks.


6 kommentarer:

  1. Det er sgu da en mand i kilt, der sidder på den anden side?
    Tak for et virkelig berigende indblik i indersiden af dit hoved :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Gud ja, hvor kunne det være fedt, hvis han havde taget en sækkepibe frem og havde overdøvet det der wrap! SÅ var jeg blevet lykkelig!

      Slet
  2. Knasende, sprøde lagner lyder rart. Sej overskrift.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej snefnug, længe siden! Overskriften kommer af, at jeg er meget gangsta eller hvad det hedder...

      Slet
  3. total fedt skrevet, men er det ankelstrømper ? er det ikke mere tennisstrømper ?

    SvarSlet
  4. Det er grineren med de ankelstrømper

    SvarSlet